Kína egyik legambiciózusabb autómárkája az Xpeng Motors, akiket először csak úgy tartottak számon, mint egy kis kínai autómárkát, ami a Tesla megoldásait majmolja. A másolás valóban igaz volt, maga a márka alapítója mondta el, hogy a G3 SUV megalkotásakor bizony Musk megoldásai és nyilvános szabadalmai voltak a referenciák. Az Xpeng 2014 óta létezik, autókat pedig 2018 óta árulnak és a tőzsdén is megjelentek.

Az autók sorát a G3 SUV nyitotta 2018-ban, majd egy évvel később, 2019-ben egy szedán követte az első családtagot, P7 néven. Mindkét autó rendkívül sikeres Kínában, a G3 pedig az Xpeng európai nyitásában is jelentős szerepet fog játszani, tekintve, hogy a márka és autói megjelentek Norvégiában. A G3-ból pedig pár napja be is mutatták a facelift verziót, G3i néven.

Tavaly áprilisban aztán újabb bombát robbantott az Xpeng, amikor bemutatták a P5 szedánt, ami a P7 kisebb, kedvezőbb árú kivitelének is tekinthető. Sajnos a bemutatón nem hangzott el technikai információ, csupán találgatások alapján tippelhetünk a tudásra. Ezek pedig LFP kémiás cellákról és 400 km környéki valós hatótávról beszélnek. Méretben is kisebb a P5, mint a korábban bemutatkozott P7 szedán, viszont az X-sziluettű LED-es nappali menetfény megmaradt, mint Xpeng stílusjegy.

Előrendelhető (5000 jüan – nagyjából 770 dollár) is a P5, aminek árazási stratégiája is megismerhető, hiszen az árak is ismertek, valamint a főbb paramétereket is megmutatta az Xpeng. A Guangdong-Hong Kong-Macao Greater Bay Area Auto Show nevű rendezvényen mutatták be a 6 különböző felszereltségi szintben kapható autót, ami hat színben rendelhető meg: 460G, 460E, 550G, 550E, 550P és 600P. A felszereltségi szintekben a számok a megtehető kilométert mutatják (NEDC), míg a betűk az elérhető extrákat, rendre E, G és P mutatja az aktuális kivitel tudását.

Árak tekintetében a legolcsóbb autóért 160 000 jüant (24 650 dollár), míg a legdrágább kivitelért 230 000 jüant (35 430 dollár) kell kifizetnie a vevőnek. A dolog érdekessége, hogy a Tesla Model 3 alapára Kínában 250 900 jüan, vagyis 38 650 dollár. Ezzel a top P5 is olcsóbb, mint az alap Tesla Model 3. Kérdés az, hogy ez mennyiben befolyásolja az autóválasztási preferenciákat?

A P5 szedán gyártása idén szeptemberben indul és az első darabok októberben az előrendelő tulajdonosok garázsaiban pihenhet.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!