Jövőre mutatják be a Kadjar utódját, tisztán elektromosan

0

A Renault egy teljesen új, tisztán elektromos SUV modellen dolgozik. Pletykák szerint a franciák 2022-ben mutatná be legújabb elektromos modelljét, ami a Kadjar utódja lehet.

Örömmel olvasom a Renault-val kapcsolatos híreket, már ami az elektromos autóikkal kapcsolatos. Szerencsére egyre inkább használhatom jogosan a többes számot, hiszen személyautós fronton mindinkább jönnek az újabb tisztán elektromos modellek. Végre nem csak a ZOE-t említhetjük a márkával kapcsolatban.

Az új hullám első szereplője a nemrég bemutatott tisztán elektromos Megane E-TECH, de úton van a retró-hangulatot meglovagló Renault 5. Ez a két autó csak a kezdet a következő évekre vonatkozóan. A Renault saját bevallása szerint legalább 10 tisztán elektromos modellel készül a vásárlóknak 2025-ig.

Luca de Meo vezérigazgató bejelentése szerint a Renault 2025-ig 10 új elektromos modellt mutat be és 2030-ra eladott autóinak 90 százalékát elektromos modellek adják. A vezérigazgató elmondta, hogy a következő öt évben tíz milliárd eurót invesztálnak az elektromos modellek fejlesztésébe. A modellpalettán belül az elektromos és hibrid modellek arányának a növelésére, ami 2025-re így eléri majd a kétharmadot.

Ezen törekvések következő eredménye egy olyan SUV vagy crossover, amin az angol Autoexpress szerint nagy erőkkel dolgozik a Renault mérnökcsapata. A cikk értelmében egy újabb tisztán elektromos Renault várható a közeljövőben, amit a Megane E-TECH és a testvérmodell Nissan Ariya közé pozícionálna a gyártó. Hasonlóan a két említett típushoz, ez a titkos modell is a CMF padlólemez elektromos autókhoz átdolgozott változatára, a CMF-EV-re épülhet.

Az újdonság vélhetően a 2022-es Paris Motor Show-n mutatkozna majd be és 2023-tól lehetne megvásárolni. Melyet szinte biztosan a mostani Kadjar utódjaként is lehet tekinteni. Ha ez valóban így lesz, a Kadjar utóélete igen erősen kétségessé válik, tekintve annak belsőégésű motorral szerelt mivoltát.

Induljunk ki a CMF padlólemezes Kadjarból, ami 2015 óta kapható. Amennyiben ennek utódja készül a Renault műhelyében, akkor méretek szempontjából az alábbit várhatjuk nagy eséllyel: 4,45 méter hosszúság, 1,84 méter szélesség, 1,6 méteres magasság és 2,65 méteres tengelytáv. Ülések szempontjából az utód csak ötüléses változatban készülne majd.

Akkupakk szempontjából a 60 kWh lenne az alap, ami az elektromos Megane esetében a nagyobbat jelenti. Míg az Ariya esetében ez az alap. A nagyobb akkupakkal 87 kWh kapacitás érkezne, amivel teljesíthető az akár 500 km WLTP hatótáv. Villámtöltés tekintetében 130 kW környékét várhatjuk, míg a platform-adta AC fedélezti töltő maximuma 22 kW lehet. A márka értékesítési igazgatója, Arnaud Belloni szerint az újdonságot nem Kadjarnak fogják hívni.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!