Az utóbbi időben nagy „divat” lett az autógyártóknál, egymás alá licitálva, hogy a kitűzött dátum után már csak tisztán elektromos modelleket fognak árulni. Most mutatunk erre egy ellenpéldát a Dacia személyében. A Renault olcsóbb autókat kínáló almárkája, a Dacia inkább az autók árainak alacsonyan tartásán dolgozik, mintsem az elektromosított hajtásláncokon.
A Dacia nagyot ment az első teljesen elektromos autójával, ami a Dacia Spring nevet kapta. Idehaza, vagy éppen Romániában is pikk-pakk elfogyott a rendelhető készlet a Springből. Romániában közel 4 óra alatt elfogyott az 1500 darabos kvóta.
Azaz a Dacia addig nem fog hibrid és elektromos autókat gyártani, amíg nem kényszerülnek rá. Xavier Martinet, a Dacia értékesítési és marketingigazgatója elárulta az AutoExpressnek, hogy „Ez nem technológiai kérdés. Az elektromos hajtást integrálni tudnánk az autóinkba. A Clio és a Captur hibrid hajtásláncai akár holnap is megjelenhetnének a Joggerben vagy a Sanderóban.”
„A Dacia akkor lesz elektromos autógyártó, mikor köteleznek bennünket erre. Akkor lesz ilyen technológia az autóinkba, ha a vásárlóinknak ilyen autó kell ahoz, hogy nem büntessék meg őket a városközpontokban. Mindez gazdasági kérdés.”
A román gyártó a lehető legalacsonyabb áron akar autókat eladni. „Nem hiszem, hogy a vásárlóink bármilyen bonyolult technológiát szeretnének. Egy olyan autót akarnak, ami kielégíti a szükségleteiket és olcsón oda jutnak el, ahova akarnak.”
Az európai szabályozások sorozata azonban arra kényszerítheti a Daciat, hogy legalább egy bizonyos fokú elektromosítást foganatosítsanak a közeljövőben.