A Ford csúcsmodern ‘Időjárás Gyárában’ még sosem volt ekkora a nyüzsgés. A létesítményben egyszerre akár többféle extrém körülmény is szimulálható, így a mérnökök az elmúlt időkben sok olyan tesztet szerveztek ide, amelyeket az utazási korlátozások miatt nem hajthattak végre a közutakon. De bármennyire is valósághűek is az itt teremtett körülmények, egyszer még a legtapasztaltabb emberi tesztsofőr is elfárad – vagy éppen rosszul lesz, amikor a nagy magasságban végzett tesztek folynak.
Éppen ezért a Ford munkába állított két tesztelő robot. Shelby és Miles – ahogy a munkatársak becézik őket – átvállalják a munka nehezét, különösen a magassági próbákon, ahol fontos követelmény, hogy a teszteket többször egymás után, hibátlanul kell megismételni.
A Kölnben működő modern létesítmény, az Időjárás Gyár biztosítja, hogy az autósok olyan járművekkel közlekedhessenek, ami elviseli a szaharai, szibériai, vagy a legmagasabb alpesi csúcsokon uralkodó körülményeket.
Az emberekkel végzett szélcsatorna-tesztek során – különösen a nagy tengerszint fölötti magasságokon – rengeteg biztonsági előírást kell betartani: például oxigénpalackokat, orvosi ügyeletet és mentőautót kell biztosítani a helyszínen, a tesztvezetőt pedig folyamatosan figyelni kell.
Ezzel szemben a két tesztrobot gond nélkül működik -40 és +80 Celsius fok közötti hőmérsékleten, és persze bármilyen magasságban, ráadásul sokféle vezetési stílusra beprogramozhatók.
A robot a lábaival kezeli a gáz-, fékpedált, egyik kezével a sebességfokozatokat kapcsolja, a másik pedig a motor beindítására és leállítására szolgál.
A Ford természetesen továbbra is folytatja autói tesztelését Európa és a világ különböző helyszínen, például az osztrák Grossglockner hegycsúcson, vagy Svédországban, a hó borította Arjeplog régióban.