Még az akkora nevek is keresik az útjukat, mint a Tesla. Azt természetesen nem lehet tőlük elvitatni, hogy az elektromos autózás újkori úttörői, ám bizonyos területeken még a Tesla sem tudja, hogyan tovább. Mindezt jól szemlélteti, hogy a kaliforniai e-autó gyártó is folyamatosan változtatja az értékesítési stratégiáját, kiértékelve az eredményeket és sokszor visszatér azokhoz a dolgokhoz, melyeket korábban már elengedtek.
A Tesla egyáltalán nem a franchise-kereskedői modell híve, éppen ezért az összes üzlete és bemutatóterme a sajátja. 2018-ban volt az első komoly marketing megmozdulása a Teslának. Akkor az a döntés született, hogy erős jelenlétet kell felmutatni, melynek kapcsán számos felkapott (és ezzel együtt magas bérleti költségű) helyszínen jelentek meg a Tesla Store-ok. Egy évvel később már maga Elon Musk jelentette be, hogy ez a stratégia nem lesz megfelelő és lehetőség szerint minden esetben át akarnak állni az online értékesítési stratégiára.
A folyamat megindult és a következő hetekben, az első 29 USA és Kanada-béli Store be is zárt. Bő egy héttel később visszakozott a Tesla és bejelentette, hogy mégis nyitva maradnak az üzletek. Csak azt a pár boltot zárják be, melyeket feltétlenül szükséges.
Most két évvel később úgy tűnik, hogy a Tesla a 2019-es terv teljesebb változatát valósítja meg.
A Tesla legújabb álláspontjáról egy olyan szivárogtató árulkodott, aki közel áll a tűzhöz és jól értesültnek mondja magát. Szerinte a Tesla hamarosan visszatér arra az álláspontra, hogy kivonulnak a drága bevásárlóközpontokból, helyettük kedvezőbb árfekvésű helyeken rendezkednek be. Ezzel együtt számos költségcsökkentő tényező bevezetése is várható, ami érinti többek között a tesztautókat és azok elérhetőségét is. A jövőbeli terv, hogy Tesla-tanácsadók egy központi virtuális üzletből segítsék az online vásárlókat az adott piacon, ahelyett, hogy fizikai üzletben ülnének. A tesztautók hozzáférhetőségét pedig távolról segítenék az ügyfeleknek.
A magas bérleti díjakkal megtakarított pénzből a Tesla több átadópontot nyitna kevésbé drága területeken. Ezeket az átadópontokat néha szervizközpontokkal kombinálnák, és “Tesla Centers” néven hívnák.