A Kia EV6 teljesen emissziómentes tisztán elektromos hajtással, hosszú hatótávval, ultragyors, 800V-os tölthetőséggel és feltűnő, látványos megjelenéssel érkezik a crossoverek piacára. Az EV6 a Kia első modellje a márka új, kifejezetten akkumulátoros-elektromos hajtásokhoz kifejlesztett, E-GMP padlólemezén.
A Kia új dizájnfilozófiája, az ‘Egyesült Ellentétek’ jegyében született újdonság jövőautós formáit határozott high-tech részletek teszik karakteressé és teljessé. Az EV6 kizárólag elektromos hajtásláncokkal készül, de többféle hatótávval is elérhető, és 800V-os gyorstöltési képességének köszönhetően akkumulátora mindössze akár 18 perc alatt 10-ről 80 százalékig telíthető. A modell GT kivitele több mint sportos mutatványokra képes: végsebessége 260 km/h, és 3.5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra.
A márka új szlogenje (Movement that inspires) jegyében megszületett új modell a Kia közép- és hosszútávú átalakulási tervének is kulcseleme. A terv fontos célja, hogy a márka tisztán elektromos hajtású modelljeinek, hibridjeinek és plug-in hibridjeinek világszintű értékesítési aránya 2030-ra a cég teljes eladásaira vetítve elérje a 40 százalékot, ami egyben 1,6 millió ilyen hajtásláncú modell értékesítését is jelenti évente. Az EV6 a 2026-ig megjelenő 11 tagú elektromos Kia-modellsor első tagja: az újdonságok közül hét E-GMP alapon érkezik, négy pedig korábbi, már futó modellek műszakiságára épül majd.
„Az EV6 az új Kia szimbóluma. Arra született, hogy izgalmassá tegyen minden utazást formáival, műszaki tartalmával, innovatív technológiáival, és nagyteljesítményű elektromos hajtásláncával. Az EV6 a Kia elektromos hajtások iránti hosszútávú elkötelezettségének szimbóluma is, hiszen általa felgyorsul a márka gyártási, technológiai átalakulása.” – mondta
Ho Sung Song, a Kia elnöke. Az EV6 valamennyi változata Koreában készül majd, első példányai 2021 második felében érkeznek a piacokra, de az online foglalás néhány országban már március 30-án megkezdődik.
Karim Habib, a Kia alelnöke, és globális formatervezési vezetője kifejtette: “Az EV6 a Kia első, eleve elektromos hajtással konstruált modelljeként az emberközpontú progresszív dizájn és az elektromos jövő szimbóluma. Hisszük, hogy újdonságunk az elektromos közlekedés új világának meghatározó modellje lesz, megalkotásakor arra törekedtünk, hogy határozott és nagy hatású formákat alkossunk, kifinomult részletekkel.”
Az orron a jellegzetes nappali menetfények vonala határozza meg a letisztult formai képet, hiszen ezek a formák alkotják a ‘Digitális tigrisorr’ alapjait, a Kia jellegzetes hűtőmaszk formáit az elektromos korszakba vetítve. A fényszórók alakja és fénykibocsátási képe is jellegzetes, az alattuk húzódó légbeömlő pedig vizuálisan szélesíti az autó orrképét, és kihangsúlyozza
modern technikai töltetét. Az oldalak crossoverek inspirálta vonalvezetése áramvonalas, modern és komoly formai feszültséget generál éleivel, valamint high-tech részleteivel. A döntött vonalú szélvédő dinamikus, a látványos hátsó ívek pedig testet adnak a formáknak és a megjelenésnek. Az ajtók alsó részén végigfutó karaktervonal a hátsó kerékjáratok előtt felfelé fut, így nyújtja meg
az autó oldalnézeti képét. A jórészt a lehető legjobb légellenállási jellemzők érdekében döntött vonalú C-oszlopok fényes
fekete betétje a hátsó szélvédő szélesítéseként hat. A hátsó szélvédő fölött légterelő húzódik, ami a teljes hátfalon átfutó hátsó lámpasor felett ülő másik légterelő felé irányítja az áramlatokat.
Az utastér rengeteget profitál az E-GMP padlólemez egyedi jellemzőiből. Az EV6 kompak külső méretei ellenére a 2,900 mm-es tengelytáv a középkategória szabadidő-autóira jellemző utastér méretet eredményez. Az utastér egyik legfeltűnőbb és legkülönlegesebb eleme a nagyméretű, ívelt és egybefüggő audiovizuális és navigációs képernyő. A széles, íves képernyő egyszerű és letisztult formája különös tágasságérzetet sugall. A kényelmes ülések vékonyak, könnyűek, huzatuk látványelemként is funkcionál: újrahasznosított műanyagból készített tartós szövet. Egy-egy üléshez 111 PET palackot használnak fel. Az EV6 rakodóhelyei tágasak és praktikus kialakításúak, a csomagtartó alapmérete (VDA) 520 liter. A hátsó ülések előredöntésével a csomagtér közel 1,300 literesre nő. Az autó orrában is található egy 52 literes csomagtér (ennek mérete összkerékhajtással 20 liter).
Az EV6 többféle, tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető, akkumulátorcsomagból 77.4 és 58.8 kWh kapacitású is választható, a GT-line kivitel mindkét akkuváltozattal elérhető, a GT pedig kizárólag a nagyobbal fut. Az EV6 a Kia elektromos palettáján elsőként hátsókerékhajtással és összkerékhajtással is készül majd, utóbbi változat menetdinamikai jellemzői és képességei kiemelkedőek.
Hátsókerék-hajtással és a nagyobb akkumulátorral az EV6 WLTP norma szerinti hatótávolsága 510 km, az összkerékhajtású kivitel 605 Nm-es maximális forgatónyomatéka pedig mindössze 5.2 másodperc alatt gyorsítja állásból 100 km/h-ra az autót. A 77.4 kWh-s akkucsomaghoz hátsókerék-hajtással 229 LE-s (168 kW) villanymotor tartozik, összkerékhajtással pedig két villanymotor, amely az első és hátsó kerekeket forgatja, 325 lóerőt biztosítva (239 kW). Az 58.0 kWh-s akkumulátorral 6.2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra az EV6. Ezzel az akkuval hátsókerék-hajtással 170 LE (125 kW) a teljesítmény, összkerékhajtással pedig 235 LE (173 kW) hajt előre és hátra.
A kétmotoros, összkerékhajtású EV6 GT összteljesítménye 585 LE (430 kW), kombinált forgatónyomatéki maximuma pedig 740 Nm. Így ez a változat mindössze 3.5 másodperc alatt gyorsul állásból 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 260 km/h-t (előzetes adatok). Valamennyi változat közül kizárólag a GT kivitelhez a hagyományos differenciálzár szerepét átvevő elektronikus szabályozórendszer is jár, így az EV6 GT vezetője a végletekig kiélvezheti autója különleges menetteljesítményeit, miközben a biztonság végig tökéletes marad. “A GT elektromos műszaki tudásunk csúcsa, műszaki jellemzői és menetképességei egyaránt a szuper-sportautók ligájába emelik. Az E-GMP padló használatával ráadásul nem is kellett kompromisszumot kötnünk sem a kényelmes használat, sem pedig a sportosság terén.” Mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Group kutatást, és fejlesztést vezető elnöke.
EV6: a Kia első ízig-vérig friss elektromos autója
Az EV6 az első lépés a frissen átalakult Kia életében, ugyanakkor az első lépés azon az úton is, amelyen elindulva a márka azt ígéri, látványos, inspiratív, fejlett műszakiságú és magas technológiai színvonalú autókat kínál vásárlóinak. A Kia jövője a fenntartható mobilitás, a márka átalakulásának célja, hogy a vállalat mobilitási szolgáltatóvá váljon.
“Az EV6-ot arra terveztük, hogy inspiráljon, és természetes élményeket nyújtson. Olyanokat, amelyek jobbá teszik vásárlóink mindennapjait, miközben egyszerű és kényelmes megoldásokat kínálnak számukra. A célunk – az új Kia célja -, hogy inspiráljunk.”