Jó diák volt Herbert Diess és okosan elleste kollégája, Elon Musk trükkjeit annak érdekében, hogy miként kell manapság reklámozni egy terméket. Ehhez Diess is a Twittert választotta, amivel rengeteg embert el tud érni, jelenleg közel 28 ezer követője van, ám vélhetően ez a szám egyre majd csak feljebb fog menni.
A Volkswagen szellemiségének újra formálása a dízel-botrány után kapott új lendületet, amikor is a márkának el kellett kezdeni lemosnia magáról a „csaló” és „a legnagyobb környezetkárosító” megbélyegzéseket. Talán ez is hozzájárult ahhoz, hogy a 2020-as évek második felétől látványosan az elektromos meghajtás felé fordult a márka és jelenleg is azok közé tartoznak, akik a legtöbb energiát teszik az átalakulásba. Ennek egyik friss bizonyítéka a szintén Tesla-mintára megtartott Power Day nevű rendezvényük március elejéről, ahol bemutatták azt, hogy a Volkswagen miként temeti el végleg a belsőégésű motorokat az évtized végére és miként akarja vezető szerepét megtartani az új, elektromos meghajtással kikövezett jövőben.
Azonban a Volkswagennek nem csak az európai nagy öregekkel kell versenyeznie, hanem a most megjelenő, most még csak startup helyzetben létező márkákkal is. Ezek közös jellemzője, hogy bár csupán pár éve kezdték meg az e-autó gyártást és az ezek lelkét adó szoftverek megírását. Már most látszik, hogy pár éven belül komolyan kell a startupokkal számolni. Erről szól Diess legújabb Twitter posztja is, amiben lényegében a VW jövőjének hitvallását mutatja meg:
The future will be electric, digital and autonomous – opens also new opportunities for design. Our Group design chief Klaus Zyciora showed me together with his brand colleagues how we are facing the new competition from startups like Xpeng, NIO, Lucid & Co. What’s your favorite? pic.twitter.com/zTdWg8LqR1
— Herbert Diess (@Herbert_Diess) March 24, 2021
„A jövő elektromos, digitális, önvezető lesz – és új lehetőségek nyilnak meg a dizájn területén. A vezető grafikusunk Klaus Zyciora és kollégái mutatták be munkájukon keresztül, hogy miként képzeljük el a versenyt az olyan kihívókkal, mint az Xpeng, a NIO, Lucid &Co. Nektek melyik a kedvencetek?”
A posztban ott vannak azok a nevek, amikről beszéltem: NIO, Xpeng, Lucid Motors és még Diess is tehetett volna oda további neveket nyugodtan. A babérokon ücsörgés tehát nem fér bele és a dizájnerek, valamint a mérnökök szorgalmasan készítik is elő a jövőt, amint arról a posztban látható képek is árulkodnak!
Érdekes módon a kategória szupersztárja, a Tesla nem került a kihívói névsorba, ám ezt vélhetően betudhatjuk annak, hogy Diess és Musk között jó viszony van, a két cégvezető rendszeresen egyeztet, aminek szerintem mi, elektromos autósok csak örülhetünk, hiszen ennek a kollegiális jó viszonynak köszönhetően talán még több és még jobb elektromos autókat kaphatunk a közeljövőben.