Rohan az idő, ezt már sokszor megfigyeltem és az ID. család esetében is igaz a tézis. 2019 november 4-én indult a család első tagjának, az ID.3-nak a gyártása Zwickauban. Azóta eltelt nagyjából 1,5 év és a Volkswagen hozza a célkitűzéseit az elektromos mobilitás terén.
Még 2017-ben határozta meg stratégiai céljait a Volkswagen, amikor lefektette a Roadmap-E nevű projekt alapjait, amiről az akkori vezérigazgató így beszélt:
„Az elmúlt pár hónapban eltüntettünk minden hátráltató tényezőt a Roadmap E bevezetése elől, hogy a szükséges ütemben tudjunk haladni vele. Amikor a Volkswagen bejelentette ezt a tervet tavaly ősszel, a tervek 3 millió legyártandó elektromos járműről szóltak 2025-re, bevezetve 80 új modellt. Ebben évben 9 elektromos járművet tervezünk bemutatni, ebből 3 tisztán elektromos, amik az eddigi 8 elektromos vagy éppen hibrid típus mellé érkeznek majd meg.”
A márka tehát már jó előre kitalálta mit szeretne és bizony stabilan halad is azok felé. Ennek volt az első mérföldköve a hatchback ID.3, majd azt követte az ID.4. Ez az autó már az SUV kategóriában indult és globális modellnek szánták tervezése első pillanatától. Az ID.4 tavaly szeptemberben mutatkozott be és a globális értékesítés idén februárban már gőzerővel zajlik:
Az első két feladat teljesítve, jöhet a következő, ami az ID.4 alapjaira épül, de formákban inkább egy kupé-jellegű hátsó részre számíthatunk. A Volkswagen erről egy Twitter posztban beszélt, amiből egyértelmű immár, hogy a következő MEB padlólemezre épülő, tisztán elektromos autójuk neve ID.5 lesz.
Es ist offiziell: Auf den #VWID3 & #VWID4 folgt der #VWID5! Wie #VW-Markenchef Ralf Brandstätter heute im Gespräch mit @WN_Wolfsburg bekanntgab, wird das Coupé-SUV bei uns in #Zwickau gebaut. Markteinführung: 2. Halbjahr 2021! Die ersten Vorserien laufen bereits… 🚗#emobility pic.twitter.com/c9W5hxnE7E
— vwsachsen_de (@vwsachsen_de) February 11, 2021
A poszt értelmében az első próbagyártások már meg is indultak az ID.5 esetében, vélhetően az erős igényekre próbál már most felkészülni a márka. Értesülések szerint az ID.5 nem lesz kapható majd számos országban, köztük az Egyesült Államokban sem, ellenben Európa biztosan számíthat rá.
Hajtáslánc tekintetében vélhetően ugyanaz lesz a választék, mint az ID.4 esetében, ellenben a tetszetősebb formáért vélhetően egy kicsit magasabb árat kell majd kifizetni a kasszánál. Zwickauban a tervek szerint 6 MEB-alapú autó készülne majd, ebből 3 hely már foglalt, talán az ID.6 (?) lesz a következő jelölt?