2035-ig elhagyja a fosszilis üzemanyagokat a General Motors

0

Hát ez is megtörtént. Egy olyan autóipari óriás jelentette be átállását a tisztán elektromos meghajtásra, amiről én magam a legutolsókként gondoltam volna. Ők pedig az amerikai autógyártás ikonja, a General Motors! Amikor a nevüket egy kontextusban olvasom az elektromos autózással, akaratlanul eszembe jut a legendás EV-1 autó és hogy milyen khm…kellemetlen módon nyírták ki a típust, ami már az 1990-es években is kiváló tudást volt képes prezentálni.

De a múlt hibát el kell engedni, így nézzünk nagy reményekkel a jövőbe, mert az amerikai autógyártás egy jelentős szeletéért is felelős General Motors most nagyot ígért nekünk: 2035-re el kívánják érni azt, hogy a nálunk a személyautó kategóriát jelentő, ott „light-duty vehicles” (ott maximum 3,8 tonna, ami nálunk 3,5) kategóriás járművek kipufogógázoktól mentesek legyenek. Mary Barra, a General Motors CEO-ja szerint egészen pontosan így hangzott a célkitűzés “eliminate tailpipe emissions” 2035-től! Ez előrevetíti azt, hogy a hibrid meghajtás minden formában kiesik a képletből.

A CEO elmondta továbbá azt is, hogy jelenleg a márka szén-dioxid kibocsátásának 75 százaléka érkezik autóik kipufogóiból, míg a maradék a további ipari tevékenységükből származik, így előbbi tényező kiiktatása nagyban segít a környezetszennyező gáz jelenlétének visszaszorításában.

A GM az évtized végig legalább 30, tisztán elektromos autóval készül globálisan, míg az Egyesült Államokat alapul véve már 2025-re a kínálatuk 40 százalékát akarják tisztán elektromos meghajtásúra alakítani. Tavaly márciusban már lerántották a leplet az első 10 autójukról, a GM 2025-ig mind a tíz új modellt piacra tervezi dobni Észak-Amerikában.

2030-ra minden USA-n belüli, 2035-re világszerte az összes GM lokációban 100 százalékban megújuló forrásból származó energiát akarnak használni. Ezek az intézkedések természetesen rengeteg pénzbe fognak kerülni, de az első eredményei már látszanak a milliárdokat felemésztő pénzköltésnek:

A sok új autóhoz akkumulátorok is kellenek majd, aminek érdekében a GM az LG Chem akkumulátor divíziójával, a LG Energy Solutions-el kötött megállapodást. Az előzetes tervek szerint éves szinten 30 GWh akkumulátorkapacitást tudna előállítani. Ha egy átlagos akkupakkot 50 kWh kapacitásúnak veszünk, akkor ez a mennyiség évente 300-600ezer elektromos autóhoz lenne elég. Az új gyár az Ohio északkeleti részén fekvő Lordstown mellett lesz. Az új gyár közel 1100 új munkahelyet fog teremteni, melynek alapkőletétele már jövőre megtörténhet, a gyártás pedig 2022-ben indulhat meg teljes gőzzel!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!