Viszik az elektromos Renault modelleket, mint a cukrot

0

Több mint 54 000 ZOE-t értékesítettek eddig 2020-ban, ebből júliusra 10 468 jutott, ami éves összehasonlításban 98 százalékkal több, mint a 2019-es adatok az említett hónapban. Augusztusban sem állt le a vásárlói kedv, ebben az időszakban ugyanis 73 százalékos javulást mutatva az egy évvel ezelőtti azonos periódushoz képest, 7047 elektromos autót sikerült értékesíteni a francia márkának.

Ez valóban nagyszerű eredmény, most azonban már visszaesés tapasztalható ebben a szegmensben is, követve a franciaországi általános tendenciát. Idén eddig a Renault több mint 60 ezer EV-t adott el. Összehasonlításképpen, ez az adat lassan meghaladja a 2019-es rekordév 12 hónapjában eladott 61 ezer e-autót, most azonban még csak a 9. hónapban járunk.

Az elektromos hajtással szerelt, kibocsátásmentesen üzemelő autók a Renault globális személygépkocsi-eladásainak 6 százalékát teszik ki, a kis méretű haszongépjárművek szegmensében a piac 3,7 százalékát birtokolják az e-hajtások, de mivel az elektromos járműveket szinte kizárólag Európában értékesítik, a kontinensen a részesedés jóval nagyobb, személyautók tekintetében idén már meghaladta a 10 százalékot, míg a kisteherautók vonatkozásában magasabb a piaci szerep 4,5 százaléknál.

A Renault elektromos autó-értékesítései – 2020 augusztus

Augusztusban a ZOE értékesítése valamelyest visszaesett júniushoz és júliushoz képest, de még mindig kétszer többet adnak el belőle, mint egy évvel ezelőtt. A kínai piacra szánt városi K-ZE öt egymást követő hónapban, hónapról hónapra csökkenő eladásokat mutatott.

Továbbra is tartja tehát az elektromos autózás terén kiharcolt vezető szerepét a Renault, hiszen a francia márka legismertebb modellje, a ZOE ritka kivételektől eltekintve minden időszakban a legnagyobb mennyiségben eladott elektromos autó Európában. A jövőre nézve pedig tovább bizakodhatunk, ugyanis érkezik ősztől a Renault Twingo Z.E, a négyszemélyes városi mini, kifejezetten jó paraméterekkel, ideális és élhető hatótávolsággal a mindennapi teendők intézéséhez.

Az, hogy hogyan alakul át az e-autós piac a következő hónapokban-években, nagyban függ a világ legnagyobb elektromos autós birodalmától, a Teslától. Ha ugyanis megnyílik a berlini gyár, és az európai polgárok számára is adott lesz a lehetőség, hogy feleslegesen magas adók és vámok nélkül jussanak hozzá egy Teslához, könnyen elképzelhető a kaliforniai márka brutális térhódítása, főleg abban az esetben, ha előrukkolnak egy német gyártmányú kicsi, olcsó modellel az európai piacon. Érdekes időszak következik, mi kíváncsian várjuk.

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”