Németországban tervezhetik a Tesla új, ferdehátú kisautóját

0

A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk legalábbis ezt mondta. Néhány napja megjelentek olyan hírek, melyek szerint a Volvo vásárolt egy Tesla Model Y-t az Egyesült Államokban, és Svédországba szállították azt, valószínűleg azért, hogy részletesen szemügyre vehessék az e-SUV-t.

A történetet kommentálva Musk elmondta:

„A berlini Model Y az a modell, melyet érdemes figyelni. Ez már önmagában is forradalom az autógyártásban.”

A vezérigazgató szavaiból valami olyasmit lehet kivenni, hogy úgy gondolja, a Volvonak inkább a Gigafactory Berlinben készülő Y-okat kellene szemléznie, mivel az amerikai verzióhoz képest a MIG (Made in Germany) modellek nagymértékben javulni fognak. Biztosan köszönik a Volvonál Elon észrevételét, bár az a modell, amelynek megtekintésére ösztönöz a főnök, egy olyan gyárból kellene, hogy kiguruljon, mely még nem is létezik.

Az előző megjegyzése után Twitteren megkérdezték Muskot, hogy mi a véleménye egy kisebb, európai stílusú hatchbackről, és a vezérigazgató válaszolt is:

Ez nagyon úgy hangzik, hogy érdekli az ötlet. Az utóbbi időben a vezérigazgató nemcsak az autók építéséről, hanem új gyárak telepítéséről is tárgyalt szerte a világon. Először a szigetországban járt magángépével, pont abban az időszakban, amikor a brit kormány bejelentette, hogy egy elektromos közlekedési beruházás partnerével közösen keresnek ideális építési területet. Németországban és Kínában is megfordult mostanában, a helyi sajtó pedig pillanatok alatt megszellőztette a hírt, mely szerint újabb gyárat tervez építeni a Tesla az éppen aktuális országban.

Szóba kerültek természetesen az adott piacokra szánt, új modellek lehetősége is. Kínában a Tesla lehetséges paramétereket adott ki egy kínai gyártású kis e-autó tervezésére. Musk pedig közben bejelentette, hogy a Tesla európai tervező központot nyit Németországban. Ha összegezzük ezeket az egymástól függetlenül napvilágot látott híreket, fel lehet bennük fedezni némi összetartozást, nézzük hát:

Épül a berlini Gigafactory, ahol saját mérnök- és tervezőcsapat dolgozik a Tesla alkalmazásában az új víziókon. Felmerült (többször, több helyen) egy kisebb, városi ötajtós modell lehetősége, melyről már maga Elon Musk is azt mondja, hogy elképzelhető, hogy Németországban fogják megtervezni. Van gyár, vannak mérnökök, van akarat a vezetés részéről, így nem lepődnénk meg nagyon, ha hamarosan bejelentenének egy kicsi, olcsó, városi Teslát, és merjünk nagyot álmodni, képzeljünk hozzá egy 30.000 dolláros árcédulát, egy 400 km-es hatótávval. Lehet ez a jövő?

Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!   

Rozsa Arpad
“Orvostanhallgatóként az egészség védelme mindennapjaim szerves részét képezi. A nyomaték és a hangtalan közlekedés mellett így kifejezetten fontosnak tartom, hogy ne szennyezzük azt a környezetet, melyben mindennapjainkat éljük.”