A Mazda kedden megkezdte az első tisztán elektromos autójuk, az MX-30 gyártását a Hirosimában található üzemében, Japánban.
Az új MX-30 a Mazda saját fejlesztésű „e-Skyactiv1” elektromos meghajtását használja. Az autó elsőkerék meghajtású, 143 lőerős és 35,5 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral látták el. A WLTP hatótávja pedig 200 kilométer. 6,6 kW-os AC töltési lehetőséget kapott és képes az 50 kW-os DC töltésre is. A viszonylag kicsi akkumulátor feltöltése 0-ról 80 százalékra a DC töltővel körülbelül 40 perc.
A hivatalos kiadványban a Mazda így ír az autóról:
„Ez a kompromisszummentes egyszerű stílus remekül kihangsúlyozza az autó nagyságát, miközben a középső oszlop nélküli ajtóknak és a nagy üveg felületének köszönhetően az autó belseje a szabadság érzését sugározza.”
Az ajtók kialakítása hasonló, mint amit a BMW i3-nál láttunk, ahol először az elülső ajtó nyílik ki, majd csak utána a kisebbik hátsó. A hátsó ajtón pedig nincs is kívül kilincs, így az nem is nyitható különállóan.
A Mazda ezt a megoldást már a 2019-es Tokió-i autószalonon bemutatta és itt beszélt Akira Marumoto a cég jövőbeli terveiről is:
„2030-ra minden autónk rendelkezni fog az e-SkyActive elektromos meghajtással, törekszünk a CO2 kibocsájtás csökkentésére.”
Nemrégiben jelentették be azt is, hogy dolgoznak az MX-30 nagyobb hatótávolságú változatán is, ahol a Mazda wankel-motorjának segítségével növelnék az autóval megtehető kilométerek számát.
Az MX-30 európai értékesítése 2020 őszén kezdődhet meg. Az autó méretei körülbelül megegyeznek a Mazda CX-3 méreteivel, az induló ára idehaza 11millió forint lesz.
Azt azonban nem tudni, hogy az Egyesült Államokban kapható lesz-e majd, egyes feltételezések szerint 2020 végén vagy 2021 elején már érkezhet, mások szerint pedig még nincs eldöntve.
Jó hír az elektromos autók kedvelőinek az, hogy újra bővül a paletta, azonban 2020-2021-ben a 200 km-es hatótáv már nem kiemelkedő. Még ha sokan kedvelik is a Mazdákat, ilyen áron ezekkel a specifikációkkal nem lesz egyszerű dolguk az értékesítés során.