In-Wheel technológia: a következő nagy lépés?

0

Az e-autók alapjában véve egyszerű szerkezetek, felépítésük egyszerűségével a belsőégésű motorokra alapuló járművek nem versenyezhetnek. Jelenleg a mai tipikus e-autó alváza egy gördeszkára hasonlít, amiben ott az akkupakk és a tengelyeken forgó kerekek, amiken egy (vagy több) elektromos motor csücsül. A hajtáslánc további elemei aztán valahol ez(ek) mellett foglal helyet.

De mi lenne, ha a motor és a többi fő komponens integrálva lenne a kerékbe? Ez lenne az in-wheel technológia, amivel több cég is kísérletezik egy ideje. Köztük az izraeli székhelyű REE startup közel 580 millió dolláros költségvetéssel gazdálkodva fejlesztgeti a maga in-wheel technológiáját!

Egészen a pár héttel ezelőtti Tokyo Motor Show-n tartott bemutatkozó rendezvényükig teljes titokban munkálkodtak, ám most előrukkoltak valami igazán remekkel! A kerekekbe integrált komponensekkel rengeteg helyet lehet megspórolni a mostani “gördeszka” padlólemezekhez képest, amit nagyobb akkupakkok, vagy akár tágasabb járművek tervezéséhez is lehet használni.

A REE megoldására már felfigyelt a japán Hino Motors is, ők a Toyotával közös kamionos leányvállalatról ismeretesek és a REE-vel közös fejlesztést is fel tudnak mutatni!

A technológiában rejlő lehetőségeket mutatja, hogy többen foglalkoznak vele, mint a Saab-utód svéd NEVS (National Electric Vehicle Sweden), vagy a bitang üzemidejéről hangzatos Lightyear One!

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!