Az Ionity egy német autógyártókból álló konzorcium, melynek célja, hogy gyorstöltő-hálózatot építsen Európa főbb útvonalaira. A projekt megvalósításában a BMW Csoport, Daimler AG, Volkswagen Csoport és a Ford vesz részt. Az IONITY célja, hogy 2020 végére elérjék a célul kitűzött 400 darabos töltőpont helyszínt.
Idén január végén adták át az ötvenedik töltőpontjukat, a napokban pedig sikerült egy újabb mérföldkövet elérnie az IONITY konzorciumnak, ugyanis elindították a századik villámtöltőjüket is.
Szerencsés helyzetben vagyunk, hisz Magyarországra is jutott ezekből a töltőkből. Az első hazai IONITY töltőt az M1-es Budapest felé vezető szakaszán, a bábolnai pihenőhelyen (Concó pihenőhely) helyezték üzembe a napokban. Voltunk már tesztelni az IONITY töltőit Graz mellett egy Jaguar I-PACE-el, de a hazai töltő mégiscsak etalon. Hisz ez az első magyarországi ultragyors töltőállomás, mellyel akár 350 kW-al is tölthetjük az autónkat. Jelenleg csak két piacon levő és kapható e-autó tud 100 kW-nál nagyobb teljesítményt fogadni CCS-en keresztül, az egyik az Audi e-tron ami 150 kW-al, a másik pedig a Tesla Model 3 ami 120 kW-al tud tölteni.
Kipróbáltuk! A Tesla Universal-os barátaimtól elkértem a gyönyörű Tesla Model 3 Performance tesztautójukat, ha már lúd akkor legyen kövér címszóval. A Tesla családból ez az első modell ami CCS-es csatlakozót kapott Európában, ezzel a lépéssel pedig letarolhatja az egész öreg kontinenst, hisz a saját Supercharger töltőjén kívül kompatibilis a jelenlegi IONITY és a NEXT-E hálózattal is melyeket már tényleg ultragyors töltőhálózatnak nevezhetünk.
Az autó töltése pedig egy hambi+wc kombóval meg is oldódik, szó szerint! Budapestről, a Tesla Universal bemutatóterem és átadóponttól indulva 7%-os töltöttséggel értük el a bábolnai töltőt. – Köszi Misi. Jól kiszámoltad, hogy mennyivel kell átadni az autót, hogy odaérjünk a töltőhöz 😉 –
Mivel már be volt regisztrálva a bankkártyám és le volt töltve az IONITY applikáció a telefonomra, ezért roppant egyszerű volt a töltés indítása. Kábel bedugása után, az oszlopon feltüntetett számot megnéztem és megkerestem az appban, majd az összeg után indíthattam is a töltést. Az applikáció megnyitása után a 7. kattintásra már süvített a töltő!
A legfontosabb, hogy egy töltés összesen 8 euróba azaz 2500 forintba kerül! Tehát nem kell kW-okkal sakkozni és az órát nézni, mivel egy komplett töltés kerül ennyibe. Nyilvánvaló, hogy ez kis akkus autónak nem éri meg, aki 60%-al éri el a töltőt és csak pár kW-ot töltene, hogy 100% legyen.
De egyre inkább a nagy aksival szerelt autók lepik el a piacot, amiket gyorsan lehet majd tölteni.
Az applikációval még vannak gondok, de elfogadhatóan működik. A töltőkből összesen négyet telepítettek, NÉGYET! Tehát, ha az egyik elromlik akkor a másik három még mindig használható. A gyorsasága pedig elképesztő!
A Tesla Model 3-at az első pár százalékig – 7%-tól 10%-ig 60 kW-al töltötte – már vakartam a fejem, hogy mi lehet a gond. Majd jött a megvilágosodás (hideg volt az akku, nem volt előfűtve) és felugrott 120 kW-ra a töltési sebesség.
Nagyon jó volt látni, hogy nem csak a Tesla Superchargernél tud ekkora sebességet produkálni a Model 3. A töltés 70%-nál kissé belassult 60 kW-ra, majd 80% után pedig 50-re. A Tesla Model 3 töltése 7%-ról 81%-ig nagyjából 38 percet vett igénybe!
További jó hír, hogy hamarosan az M7-es Balaton felé vezető szakaszán, a Váli Völgyi Pihenőben is megjelenik négy darab IONITY töltő. A berendezések már ott állnak, csak sajnos az idő még nem engedte meg az ABB-nek, hogy beüzemeljék.
Elgondolkodtató, hogy 2500 forintért mi mindent nyújt az IONITY hálózata. Csak néhányat felsorolok ami most hirtelen eszembe jutott – olcsó, megbízható és ennyi pénzért ultragyors!
Ne feledjük, hogy a jelenlegi 400 darabos kvóta csak az első ütem! 2021-től további ultragyors töltőket várhatunk az IONITY-től, ahogy érkeznek a gyorsabb töltést fogadó e-autók. Tehát töltsetek rajta minél többen, lássák, hogy megtérül a beruházás és nagy a kereslet az ultragyors töltőkre!
Külön köszönet a Tesla Universal csapatának, hogy ennyire rugalmasak és segítőkészek!
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/