A Hyundai a mai napon bemutatta a Kona teljesen elektromos változatát, amely újabb opciót nyújthat az alternatív hajtáslánca vágyó ügyfeleknek.
Nem várta meg a Hyundai a Genfi Autószalont, és egy kis méterű SUV személyében bemutatta a szegmens első elektromos modelljét, amelynek alapjait a már tavaly leleplezett Kona adta. A Kona elektromos változata kétféle akkumulátorcsomaggal is megvásárolható lesz. A nagyobb egy 64 kWh-s csomag, amivel a kifejezetten optimista értékeiről elhíresült NEDC ciklus szerint 470 kilométeres hatótávolságra lehet számítani. A kisebbiket pedig egy 39,2 kWh-s csomaggal szerelték fel, amely elméletben 300 kilométer megtételét garantálhatja.
A rövidebb hatótávolságot kínáló variáns 99 kW-os teljesítménnyel bíró villanymotorja 9.3, a nagyobb, 150 kW-s egység pedig 7.6 másodperces 0-100-as gyorsulási értéket tud felvonultatni. Hatékonyság tekintetében a gyártó zárkózott maradt, ám 100 kilométerenként 15,2 kWh-s „fogyasztással” számolhatunk. Az akku pakkot beépítették az autó platformjába, ezért nem kellett teret elvenni az utastérből, így a csomagtér mérete is pontosan 373 liter maradt, akárcsak a hagyományos Kona esetében.
A 64 kWh-s Kona Electric lítium-ion akkumulátorai 100 kW-s villámtöltővel 54 perc alatt hozható 80%-os állapotba. A 7,2 kW-os (1x32A) fedélzeti töltővel AC hálózatról a nagyobbik akkut 9 óra 40 perc alatt, míg a kisebbik 39,2 kWh-s akkut pedig 6 óra 10 perc alatt tölthetjük fel.
Az autó kívülről szinte ugyan az mint a hagyományos Kona, ám a hűtőrács zárt lett, a kipufogók pedig eltűntek és aerodinamikai tényezők miatt a lökhárítók is változtak. Az utastérben digitális műszercsoporttal, 7 colos kijelzőn keresztül vezérelhető infotainmnent rendszerrel, hűtő- és szellőző funkciókkal ellátott első ülésekkel és kétirányú gerinctámaszt nyújtó vezetőoldali üléssel találkozhatunk, miközben az extrák listáján olyan tételek szerepelnek, mint mondjuk a 8-colos infotainment kijelző vagy a fűthető kormánykerék. Továbbá megkapta az adaptív tempomatot, sávtartó asszisztenst, keresztirányú forgalomfigyelőt és automata vészfékasszisztenst is.
Ára egyelőre kérdéses, talán a Genfi Autószalon után kiderül, de az biztos, hogy az alapmodellhez képest némi felárra számíthatunk!
Galéria nyitható: