A Dorna Sports által promótált MotoGP egy új osztályt indít, csak elektromos motorokkal.
Pár hete csupán, hogy a legendás amerikai motorgyártó, a Harley Davidson bejelentette, hogy elektromos motorokat is fognak gyártani, hiszen igény az már most van erre a kategóriára. A tavalyi, 4. negyedéves jelentés ismertetése után a vállalat bejelentette, a továbbiakban agresszív ütemtervet kívánnak folytatni az elektromos motorok fejlesztésében. Az első elektromos motort, ami már ebben a fejlesztési tervben szerepel, 18 hónapon belül piacra kívánják dobni.
Matt Levatich is nyilatkozott, aki vezető pozíciót (president and chief executive officer) tölt be a Harley-Davidsonnál:
“Az elektromos motorkerékpár piac ma még gyerekcipőben jár, de úgy véljük, hogy a prémium Harley-Davidson elektromos motorkerékpárok segíteni fogják ösztönözni az e-motorozás izgalmát és elterjedését a világon. Miközben bővítjük elkötelezettségünket az elektromos meghajtás növelésében, még izgatottabban várjuk az elektromos motorkerékpárok szerepének növekedését.”
Teljes cikkünk az elektromos Harley-ról ITT található meg.
Visszatérve cikkünk eredeti témájára, az új sport szakosztály nyitó esemény Rómában volt kedden, ahol az Enel, mint fő támogató bejelentette a 2019-es startot és az Energica Ego motorbiciklit, ami a versenyekben is használatban lesz. Az is kiderült, hogy 11 csapat összesen 18 motorbiciklije fog versenyezni. A csapatok pedig 7 magán MotoGP cspatból (Tech 3, LCR, Marc VDS, Pramac, Avintia, Angel Nieto (korábban Aspar) és Gresini ) és 4 olyan csapatból fognak állni, akik a Moto2 és Moto3 osztályokból érkeznek majd.
A MotoE World Cup versenynaptár még nem tisztázott, de a tervek szerint 5 európai helyszínen tartanának 8 körös versenyeket és az első helyszín valószínűleg a spanyolországi Jerez lenne.