Még tavaly volt hír, hogy az egykor a Tesla vezetésében kulcspozíciókat betöltő Peter Carlsson és Paolo Cerruti közös európai startup céget alapít Northvolt néven, ezzel a lépéssel megalapíthatják a saját gigafactory üzemüket akkumulátorok gyártására.
Erre az után került sor, hogy a Tesla bejelentette, nem kívánják felépíteni az európai Gigafactory-t, inkább Kínában építenének gyárat. Ehhez a Northvolt nevű vállalkozáshoz csatlakozott most a Volkswagen, egészen pontosan teherautó divíziójukon keresztül, ami a Scania. A két vállalat közösen fog akkumulátor technológiákat fejleszteni nagy tömegű járművek részére, így elsősorban kamionokhoz.
A Scania is megerősítette ma a hírt és még ki is egészítette azzal, hogy 10 millió eurót szánnak a partnerség megnyitására. Henrik Henriksson, a Scania vezérigazgatója így kommentálta a bejelentést:
„Célunk, hogy megkönnyítsük az ügyfelek számára a fenntartható közlekedési megoldások kiválasztását. Az elektrifikáció kulcsfontosságú szerepet fog játszani a fosszilis közlekedési rendszerről való átállásban. A jelenlegi akkumulátortelep technológiát azonban fejleszteni kell, hogy megfeleljen a nehéz busz- és tehergépkocsi-ügyfelek üzleti igényeinek. A Northvolt partnereként úgy véljük, hogy jelentős lépéseket tehetünk ennek elősegítésére!”
Tavaly volt egy VW bejelentés is, miszerint 1.7 milliárd dollár értékben kívánnak befektetni az elektromos busz és teherautó piacra a Scanian keresztül. Szóval a tudás és a tőke összeállt, ennek gyümölcse pedig a svédországi Vasteras melletti Northvolt Labs intézetében érhet révbe. A gyár 2020-ra indulhat be, első körben évi 8 GWh-nyi Li-ion akkumulátor készülne, majd 2023 után pedig 32 GWh-nyit termelne a gyár. Ha összejönnek a tervek, valóban Európa legnagyobb li-ion gyára jöhet létre, ami tényleg versenyre kelhet a Tesla nevadai egységével.