A Mercedes-Benz elektromos stratégiájának egyik meghatározó alakja távozik a vállalattól: Torsten Eder, az elektromos hajtáslánc-fejlesztésért felelős vezető 2026. május 1-jén, saját kérésére hagyja el a céget. A gyártó közlése szerint a döntés hátteréről és Eder jövőbeni terveiről nem adtak ki további információt. A szakember 2023 közepe óta irányította a Mercedes elektromos hajtásrendszereinek fejlesztését, így távozása az elektromobilitási irányvonal szempontjából is kiemelt jelentőségű.
Megvan az utód, láncreakció indul a vezetésben
Az elektromos hajtásláncok fejlesztésének irányítását Jörg Bartels veszi át, aki jelenleg a Beijing Benz Automotive (BBAC) elnök-vezérigazgatója. A BBAC a Mercedes-Benz és a Beijing Automotive Group kínai vegyesvállalata, így Bartels jelentős nemzetközi tapasztalattal érkezik az új pozícióba. Az ő helyét Jens Bühler tölti be, aki eddig a kecskeméti gyár, valamint a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary vezetőjeként dolgozott, így a magyarországi jelenlét is közvetetten érintett a változásban.

Kutatás-fejlesztés és biztonságtechnika: új szerepkörök
A vállalati kutatásért, fenntarthatóságért és K+F funkciókért felelős Rosa Maria Conde Diez 2026. január 1-jétől a karosszéria- és biztonságtechnikai fejlesztések irányítását veszi át. Ezzel Thomas Hellmuthot váltja, aki 2025 decemberének végén, szintén saját kérésére távozik a Mercedestől. Conde Diez eddigi pozícióját Ida Wolf örökli meg 2026. február 1-jétől, aki jelenleg a vezérigazgatói kabinet és a vállalati iroda vezetője.
Beszerzés: fokozatos átadás
A beszerzésért és a beszállítói minőségért felelős terület irányítását Yanni von Roy-Jiang veszi át 2026. január 1-jétőlGunnar Güthenkétől. A vállalat tájékoztatása szerint 2026 februárjáig közösen biztosítják a zökkenőmentes átmenetet, míg Güthenke későbbi szerepéről a Mercedes-Benz később ad tájékoztatást.
Dizájnfronton is fordulat jön
A legnagyobb visszhangot kiváltó döntés a formatervezési részleget érinti. Gorden Wagener, a Mercedes-Benz hosszú ideje regnáló vezető dizájnere 2026 januárjának végén, saját kérésére távozik. Wagener a kilencvenes évek vége óta meghatározó alakja volt a márka formanyelvének, első modellje az SLR sportautó volt, de az EQ elektromos modellek dizájnja is a nevéhez fűződik. Az EQS és EQE formavilága sokak szerint hozzájárult a modellek visszafogott piaci fogadtatásához, ugyanakkor a közelmúlt dizájnirányváltása – például az új GLC esetében – szintén az ő koncepciójához köthető. Utódja Bastian Baudy lesz, az AMG dizájnrészlegének jelenlegi vezetője, aki 2026. február 1-jén veszi át az új pozíciót.
Vezérigazgatói reakció
„Örömmel dolgozom együtt azokkal a felsővezetőkkel, akik most új, kulcsfontosságú feladatokat vesznek át a Mercedes-Benztől. Ez tovább erősíti közös fókuszunkat az ügyfélérték, a technológiai kiválóság és a működési hatékonyság terén” – fogalmazott Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója. Hozzátette: „Ugyanakkor a Mercedes-Benz több erős személyisége új utakat választ – olyan vezetők, akik hosszú éveken át formálták a vállalatot és termékeit.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













