A Ford E-Transit Custom és személyszállító változata, az E-Tourneo Custom jelentős frissítést kap, hiszen a jövőben 70 kWh használható akkukapacitással érkeznek. Ez a módosítás akár 370 kilométeres WLTP-hatótávot eredményez, amely jól érzékelhető előrelépést jelent mind a városi logisztikában, mind a személyszállításban. Korábban mindkét modell 64 kWh nettó kapacitású NMC-akkumulátort használt, így a mostani fejlesztés nagyjából 50 kilométerrel növeli a hatótávot, ami körülbelül 13 százalékos javulásnak felel meg.
A Ford 2026 elejétől már kizárólag a nagyobb kapacitású változatot szereli be, és bár sokan új cellákat vagy hardveres módosítást sejtenének a háttérben, a vállalat elárulta, hogy a fizikai akkumulátor változatlan. Ehelyett a meglévő bruttó energiatartalomból engednek elérni nagyobb nettó kapacitást, vagyis a gyakorlatban több energia válik hozzáférhetővé a felhasználók számára. A Ford szóvivője szerint az energiatartalom nagyobb hányadát tudják hasznosítani, ami anélkül növeli a hatótávot, hogy az akkumulátor fizikai mérete változna.
Gyorsabb DC-töltés: akár 29 perces 10–80% töltési idő
Az akkumulátorkapacitás növekedésével párhuzamosan a Ford a töltési sebességet is javította. Az új E-Transit Custom egy 125 kW-os DC gyorstöltőn nagyjából 29 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra, ami körülbelül 10 perccel gyorsabb, mint korábban volt. A töltési élmény így nemcsak a hatótáv, hanem a napi üzemeltetés szempontjából is fejlődik.
Ami a már forgalomban lévő járműveket illeti, azok ugyan továbbra is 64 kWh nettó kapacitással rendelkeznek, de egy OTA-frissítés révén számottevően gyorsabb töltési sebességet kapnak. A korábbi 39 perces 10–80 százalékos töltési idő most körülbelül 25 percre csökken, ami töltésenként 14 perc időmegtakarítást jelent. A Ford ugyanakkor nem tisztázta, hogy ezek a járművek miért nem kapnak további nettó kapacitást, ahogy az új modellek.
A Ford szerint a fejlesztések csak a közös út kezdete
Hans Schep, a Ford Pro Europe vezérigazgatója kiemelte, hogy az újonnan legyártott járműveket a Ford csak a közös út kezdetének tekinti az ügyfelekkel. A vállalat hosszú távú stratégiája, hogy a kiszállítás után is folyamatos fejlesztéseket adjon a flottatulajdonosok kezébe, ezzel növelve a vállalkozások termelékenységét a Ford Pro szoftveres és szolgáltatási ökoszisztéma segítségével.
Új összkerékhajtási opció 2026-tól: kétmotoros AWD rendszer
A teljesítményadatokat tekintve az egyetlen elektromos motor továbbra is három teljesítményszinttel érhető el: 100 kW, 160 kW és 210 kW. A Ford azonban 2026-tól egy új összkerékhajtású rendszert is bevezet az E-Transit Customhoz. Ebben a változatban az első tengelyre egy további elektromos motor kerül, amely kiegészíti a hátsókerék-hajtást.
Az új AWD rendszer ugyanazokat a teljesítményszinteket kínálja, mint a hátsókerék-hajtású verzió, azonban a teljesítmény immár két hajtóegység között oszlik meg. A 210 kW-os összkerékhajtású modell 2,3 tonnás vontatási kapacitást biztosít, és 630 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomatékot kínál, ami körülbelül 50 százalékkal több, mint a hátsókerék-hajtású modell esetén.
A Ford szerint a két motor teljesen függetlenül működik, nincs mechanikus kapcsolat köztük. Ha a hátsó kerekek elveszítik a tapadást, az első motor teljes nyomatékkal képes átvenni a hajtást. Ez az intelligens nyomatékelosztás különösen kedvező sáros építési területeken, hegyvidéki utakon, burkolat nélküli terepen vagy havas körülmények között. A 4×4-es modell hatótávját a Ford egyelőre nem közölte.
Hol helyezkedik el az E-Transit Custom a piacon?
Az egytonnás kategória ma az egyik legversenyképesebb szegmens a könnyű haszongépjárművek piacán. A Ford 2024 közepe óta aktívan értékesíti az E-Transit Customot a német piacon, és a sorozat a teljes modellkínálat része: akkumulátoros elektromos járműként (BEV), plug-in hibridként és belső égésű változatként is elérhető. A gyártás a Ford-Otosan törökországi üzemében, Yeniköyben zajlik.
A modell a nagyobb E-Transit és a kisebb E-Transit Courier között helyezkedik el, a személyszállító verzió neve pedig E-Tourneo Custom, amely tovább növeli a sorozat sokoldalúságát. A Ford egytonnás furgonjainak kiszállítása 2024 negyedik negyedévében indult a DACH régióban, és az értékesítést a Ford Pro üzletága kezeli, amely 2021 óta dedikáltan a haszongépjármű-szolgáltatásokra fókuszál.
A Volkswagen-nel való együttműködés részeként a Ford egy Transit Custom alapú elektromos VW-modellt is gyárt, amely tovább erősíti a platform sokoldalúságát és piaci jelentőségét.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













