A Nio bemutatta Kínában a harmadik generációs ES8 elektromos SUV modellt, amely Európában EL8 néven ismert. Az előértékesítés már elindult, az árak 416 800 jüantól (kb. 50 ezer euró) kezdődnek. William Li, a Nio alapítója nem titkolta: ezzel a stratégiával a vállalat eladásait akarják fellendíteni, mivel saját szavai szerint a Nio jelenleg „a túlélésért küzd”.
Az ES8 szerepe a Nio történetében
Az ES8 különleges jelentőségű modell, hiszen ez volt az első SUV, amellyel a Nio belépett az autópiacra. A márka rövidebb termékciklusokat követ, így bár az előző generációs modell csak tavaly érkezett Európába EL8 néven, most máris itt az új kiadás. Az NT3.0 platformra épülő harmadik generáció nemcsak technológiai, hanem költséghatékonysági szempontból is jelentős előrelépést jelent.
Méretnövekedés és praktikum
Az új ES8 5,28 méter hosszú, ezzel 18 centivel nagyobb elődjénél. Szélessége 2,01 méter, magassága 1,80 méter, tengelytávja pedig 3,13 méterre nőtt. Hat- és hétüléses kivitelben is elérhető, a csomagtér 547 literről egészen 3230 literig bővíthető. Újdonságként 230 literes első csomagtér (frunk) is helyet kapott.
900 voltos architektúra és brutális teljesítmény
Az NT3.0 platform révén a Nio áttért a 900 voltos villamos rendszerre, amely először a zászlóshajó ET9 modellben mutatkozott be. A hajtásrendszer 520 kW teljesítményt kínál, elöl egy 180 kW-os aszinkron, hátul pedig egy 340 kW-os állandó mágneses szinkronmotor dolgozik. A maximális nyomaték 700 Nm, az akkumulátor pedig 102 kWh-s kapacitású.
A Nio védjegyének számító Power Swap akkucsere természetesen itt is elérhető, de ha nincs állomás a közelben, a 900 voltos rendszer 600 kW-os csúcsteljesítményű gyorstöltést kínál. Öt perc alatt akár 250 kilométer hatótáv is felvehető a kínai CLTC ciklus szerint. Teljes töltéssel a hatótáv 635 kilométer.
Prémium kényelem és saját fejlesztésű chip
Az új ES8 kétkamrás légrugós futóművet kapott, amely Easy Entry módban öt centiméterrel lejjebb engedi az autót. A vezetéstámogató rendszerek között lidar érzékelők, 4D radar és kamerák is megtalálhatók. Az eddigi Nvidia Orin-X chipet a Nio saját fejlesztésű, öt nanométeres NX9031 lapkája váltotta, amely jelentős költségmegtakarítást biztosít.
Költségcsökkentés a túlélés érdekében
A költségek visszafogása kulcskérdés a Nio számára. A vállalat ezért házon belül gyártja az elektromotorokat, saját chipet és platformot fejlesztett, valamint beszállítói szerződéseit is újratárgyalta. Az alumínium arányát csökkentették a gyártásban, ezzel tovább mérsékelve a költségeket.
Ennek eredményeként az új ES8 alapára 416 800 jüan (kb. 50 ezer euró), míg akkumulátorbérlettel már 308 800 jüantól (37 200 euró) elérhető. A CarNewsChina szerint a szeptemberi Nio Day alkalmával a BaaS verzió akár 300 ezer jüan alá is csökkenhet.
William Li drámai üzenete
Li a bemutatón hangsúlyozta: „Az ES8 árát arra a szintre hoztuk, ahol lennie kell.” Kiemelte, hogy ez nem rövid távú akció, hanem a Nio költségcsökkentési képességének eredménye. Elismerte ugyanakkor, hogy a meglévő vásárlók csalódottak lehetnek a jelentősen alacsonyabb árak miatt, de „a túlélés a legfontosabb”, és hosszú távon ez a stratégiaváltás segíti a vállalatot a versenyképesség megőrzésében.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!