Az Opel lefújta a nagy elektromos autós ígéretét

0

Az Opel elhalasztja 2028-ra kitűzött villanyautós célját, és a jövőben is kínál belső égésű, hibrid és tisztán elektromos modelleket Európában. A döntés hátterében a piaci kereslet és a Stellantis által hirdetett „multi-energy” stratégia áll.

Az eredeti terv: teljes elektromos átállás 2028-ra

Amikor az autóiparban sokan merész dátumokat tűztek ki a villanyos átállásra, az Opel is bejelentette, hogy 2028-tól kizárólag elektromos autókat értékesít majd Európában. A vállalat technikai háttere és gyártókapacitása miatt a cél akkoriban reálisnak tűnt.

Most azonban a márka visszalépett ettől: 2028 után is lesznek benzines és dízel modellek, mert a fogyasztói kereslet nem alakult úgy, ahogy azt a menedzsment korábban várta.

Az Opel hivatalos álláspontja

A német sajtónak adott nyilatkozatban a vállalat így fogalmazott: Jelenleg felülvizsgáljuk a terveinket, és az új körülményekhez igazítjuk azokat. Az elektrifikáció nem minden piacon halad azonos ütemben. A szóvivő hozzátette: a villanyos átállás továbbra is cél, de nem olyan gyors folyamat, hogy 2028-ig teljes egészében végbemehessen. Ez tehát nem leállás, inkább halasztás.

Rugalmasabb stratégia a piaci igényekhez igazodva

A vállalat szerint a „multi-energy” megközelítés rugalmasságot biztosít, hiszen a Stellantis többhajtású platformjai egyszerre teszik lehetővé a belső égésű, hibrid és elektromos hajtások gyártását.

Ez azért is előny, mert Európában jelentősek a különbségek az elektromos autók iránti keresletben. Spanyolországban és Olaszországban gyengébb az érdeklődés, míg Franciaországban és az Egyesült Királyságban pozitív példák látszanak. Németországban pedig a kormányzati támogatások már érezhetően segítették a kereslet növekedését.

Modellek és platformok: mindenből lesz elektromos

Az Opel minden modelljéből kínál elektromos változatot, ám egyelőre nincs dedikált, tisztán villanyautós platformja. A Corsa Electric és a Mokka Electric még a korábbi e-CMP alapokra épül, míg a Grandland Electric már az STLA Medium platformot használja. Ez a stratégia kompromisszumot jelent: a tisztán elektromos platform előnyei – például a tágasabb beltér – egyelőre hiányoznak, viszont a gyártás rugalmasabb marad.

Új modellek a láthatáron

2025-ben nem érkezik teljesen új elektromos modell, a hangsúly a Grandland Electric és a kedvező árú, 30 ezer euró alatti Frontera Electric bevezetésén van.

  • 2027-ben jön az új generációs Corsa, amely már az STLA Small platformra épül.
  • 2028-ban érkezhet az új Astra, amely az STLA Medium alapjait kapja, hasonlóan a Grandlandhoz.

Az Opel tehát továbbra is széles kínálattal készül, de nem kizárólag villanyautókkal.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!