A Renault frissítette a Mégane E-Tech Electric modellt, amely már rendelhető. Bár a hajtáslánc változatlan maradt, az autó számos technikai és felszereltségi újítást kapott, amelyek még vonzóbbá teszik a modellt az elektromos autók piacán.
A Mégane E-Tech Electric 2021 ősze óta elérhető, és bár Magyarországon nem tartozik a legelterjedtebb modellek közé, Nyugat-Európában jelentős népszerűségnek örvend. A Renault eddig nem módosított rajta, ami azt mutatja, hogy eredetileg is jól megtervezett modellről van szó.
Új Esprit Alpine felszereltségi szint érkezett
A Renault egy új felszereltségi szintet vezetett be, amely az Esprit Alpine nevet kapta. Mostantól tehát három szinten konfigurálható a modell: Techno, Esprit Alpine és Iconic.
Az Esprit Alpine főként a sportos megjelenést erősíti, amelyet a következő elemekkel értek el:
- Matte Shadow Grey fényezés
- 20 colos könnyűfém felnik
- Sötétített Renault logók
A belső térben is új designelemek kaptak helyet. A fekete ülések kék varrással készülnek, valamint egy francia nemzeti színekben pompázó kitűző is megjelenik, amely az Alpine és Renault francia gyökereire és együttműködésére utal.



Új kétirányú töltési funkció és fejlettebb töltési rendszer
A Mégane E-Tech Electric mostantól 11 kW-os AC fedélzeti töltővel érkezik, amely támogatja a kétirányú energiaáramlást (V2L). Ez lehetővé teszi, hogy 230V-os eszközök üzemeltetésére is használható legyen az autó akkumulátora. A 22 kW-os AC töltő továbbra is elérhető opcióként, emellett a modell kompatibilis a V2G (Vehicle-to-Grid) szabvánnyal is, amelyet a Renault Mobilize Powerbox Verso kétirányú töltőállványával ajánl.
A nyilvános töltők használata egyszerűbbé vált a Plug & Charge szabványnak köszönhetően, amely lehetővé teszi az automatikus azonosítást és fizetést a kompatibilis töltőpontokon.
Fejlettebb egypedálos vezetés és állítható rekuperáció
A Renault még nagyobb hangsúlyt fektet az egypedálos vezetésre, amely lehetővé teszi, hogy a sofőr a gázpedál felengedésével lassítson és energiát nyerjen vissza. A Renault Ampere részlege kifejlesztett egy új rendszert, amely lehetővé teszi, hogy a kormánykerék váltókapcsolóival állítható legyen a rekuperáció mértéke.
A rendszer csökkenti a fékbetétek kopását, növeli a hatótávot, és sokkal kényelmesebbé teszi a vezetést, különösen városi környezetben. A jó hír, hogy a 2024 márciusa óta készült modellek utólag is felszerelhetők ezzel a technológiával.
Változatlan hajtáslánc, új árak
A Mégane E-Tech Electric hajtásláncának alapjai nem változtak, továbbra is két akkumulátor-opcióval érhető el:
- 40 kWh-s akkumulátor
- 60 kWh-s akkumulátor
A frissített modell németországi indulóárai a következőképpen alakulnak:
- Techno felszereltség: 40 900 euró
- Esprit Alpine felszereltség: 42 900 euró
- Iconic felszereltség: 44 900 euró
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!