A Volvo legolcsóbb elektromos autója, az EX30, máris jelentős mérföldkőhöz érkezett. Szeptember 30-án gördült le a gyártósorról a százezredik Volvo EX30, miközben az olcsó elektromos SUV iránti kereslet folyamatosan növekszik.
A Volvo EX30 a kiváló példa arra, hogy egy drágának tartott prémium márka is képes lehet egy igencsak jó áron adható tisztán elektromos modell megtervezésére és gyártására. A vásárlók pedig kedvelik és keresik is a kis elektromos Volvót, hiszen folyamatosan nő iránta a kereslet. Ennek egyik nemrég általunk is bemutatott eredménye az lett, hogy a múlt hónapban az EX30 lett Európában a második legnépszerűbb tisztán elektromos modell, csak a Tesla Model Y eredményeit nem tudta behozni, de hát arra az EX30-nál komolyabb modellek sem voltak képesek.
A sok eladott autót persze le is kellett gyártani valahol, ez pedig jelenleg még Kínában zajlik (Zhangjiakou), de a politikai helyzet miatt a Volvo belga gyára (Gent) már készül a típus gyártására, ezzel kikerülve az európai és amerikai büntetővámokat. Emellett a vállalat döntése rugalmasabbá teszi a gyártást ahhoz, hogy az EX30 a Volvo Cars egyik legkelendőbb modellje legyen a következő években is. A svédek azonban azt nem árulták el, hogy pontosan mennyi EX30-at terveznek gyártani a belga üzemben. Addig is azonban a kínai gyártás dübörög tovább, ennek egyik igen jelentős mérföldköve érkezett el 2024 szeptember 30-án, ugyanis aznap készült el ott a százezredik Volvo EX30.
Ha már az EX30 ennyire sikeres itt Európában is, a Volvo kapcsán az alábbi értékesítési számokat lehet előszedni. Az egyik legfontosabb dolog, hogy bár a teljes európai autópiac 43,9 százalékos visszaesésben van, a Volvo ennek ellenére szép eladásokat tudott produkálni. Augusztusban 19 605 darab elektromos autót adtak el, amiből az X30 egymaga összehozott 6377 darabot.
A hazánkban is 15 130 000 Forint kifizetésével már hazavihető elektromos Volvo EX30 4,23 méter hosszú, 1549 mm magas és 1,83 méter széles (2032 mm tükrökkel). Várakozásoknak megfelelően az EX30 a Geely SEA platformján kapott helyet, akárcsak a Smart #1 ami 4,27 méter hosszú. Azonban a Volvo újdonsága a SEA-E (Entry) verzióját kapta meg.
Az alapváltozatot egy e-motorral (200 kW) és 51 kWh kapacitással lehet megvenni. Ezen felül szintén elérhető az EX30 egymotoros változatban melynek gyomárban egy 69 kWh-s NMC akkumulátor lapul és ezzel akár 480 kilométert (WLTP) is meg lehet tenni egyetlen feltöltéssel. A kínálat csúcsa a Twin Motor Performance, amiben szintén a 69 kWh-s NMC akkumulátor kap helyet de két motor ami együtt 315 kW teljesítményt biztosít.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!