A Ford első megfizethető elektromos járműve egy új elektromos pickup lesz, de emellett a vállalat egyre inkább a hibridekre összpontosít a jövőbeni terveiben.
Úgy tűnik, hogy elektromos autók szempontjából a Ford inkább a pickup irányba indul el, már ami a tisztán elektromos autókat illeti. A Ford következő generációs elektromos járművei közül az első gyártása 2026-tól a Ford ohiói összeszerelő üzemében indulhat el.
„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy Amerikában újítsunk, teremtsünk munkahelyeket és hihetetlen, új elektromos és hibrid járműveket szállíthassunk le ügyfeleinknek. A technikailag legképzettebb és legkreatívabb szakembereket toboroztuk a Fordon belülről és kívülről, hogy radikális változást hajtsunk végre az elektromos járművek fejlesztésében” – mondta szerdán Jim Farley, a Ford vezérigazgatója.
A hibridek említése nem véletlen a Ford első emberétől, ugyanis a márka jelenleg úgy látja, hogy a tisztán elektromos vonal nem lesz életképes az üzleti modelljükkel összefűzve, így inkább a hibrid vonalon mozdítanak meg jelentősebb erőforrásokat. Ez a lépés azért is történhetett, mert a Ford csökkenteni kívánja költségeit és terjeszkedni akar azokon a piacokon, ahol úgy véli, hogy versenyelőnyben van, például a szoftverek és a haszongépjárművek piacán. A Ford az elmúlt hónapokban az iparág minden részéről toborzott tehetségeket, köztük számos korábbi Tesla, Rivian, Lucid és Apple alkalmazottat.
„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy hosszú távú értéket teremtsünk egy versenyképes és nyereséges üzlet felépítésével” – magyarázta John Lawler, a Ford pénzügyi igazgatója.
A fent említett pickup megtervezése és gyártása után sem áll le majd a Ford, ugyanis azt követi majd a most még csak „Project T3” néven futó modell, ami szintén egy pickup lesz, amibe a márka a saját elmondása szerint beletesz majd mindent a maga részéről. A Ford 2027 második felében, az eredetileg vártnál két évvel később dobja piacra az új EV pickupot, aminek tervezésekor számos visszajelzést is figyelembe vesznek majd, amiket az F-150 Lightning vásárlói küldtek.
Továbbá a Ford azt is bejelentette, hogy a költségek csökkentése és a tőkehatékonyság javítása érdekében átalakította az ellátási láncot az akkumulátorok beszerzésében. Farley szerint ez kulcsfontosságú kérdés. Ezeken felül pedig még számos optimalizálást vezet majd be rövid időn belül a Ford, ami érthető, hiszen 2024 első felében az elektromos modellek terén a cég vesztesége elérte a 2,5 milliárd dollárt.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!