Továbbra is kihívásokkal teli marad a Volkswagen helyzete

0

Lehet a Volkswagen Csoportot szeretni, vagy kevésbé kedvelni, de tény, hogy a VW Csoport Európa egyik legnagyobb autógyártója. Ezért pedig figyelemreméltó az, hogy jelentős erőket csoportosítottak át a gyáriak az elektromos átállásra az öreg kontinensen.

Bár a márka német, meglehetősen erősen kötődik Kínához, hiszen bevételeik közel fele az ottani vásárlóktól érkezik, akik viszont egyre nagyobb mértékben keresik az elektromos autókat a belsőégésűek helyett. Ennek fényében a Volkswagennek igencsak fel kell kötnie a gatyát, ugyanis Kínában egyre inkább kicsúszik a talaj a külföldi autógyártók lába alól, már ami az elektromos autó eladásokat illeti. Egyedül a Tesla tudja tartani az iramot a legnagyobb kínai gyártókkal a tisztán elektromos modellek kapcsán. Viszont már a Teslát is már maga alá gyűrte a BYD a tavalyi utolsó negyedévben, és várhatóan ez már így is marad a jövőben.

Szerencsére azért a Volkswagen nem csak Európában és Kínában van jelen, hanem az Egyesült Államokban is. Ezen a három fő piacon tavaly 394 000 darab tisztán elektromos autót tudott eladni a VW. Mindez 21 százalékos növekedés az egy évvel korábbi adatokhoz képest, de még így is csak nagyjából 8 százalékot tudott kihasítani magának a komplett eladásból az elektromos hajtás. A hivatalos sajtóanyag szerint idén is „kihívásokkal teli marad” a Volkswagen helyzete.

A Volkswagen legnagyobb piacai közé tartozik Kína, Németország, Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Svédország, Franciaország, Norvégia és Belgium. Körülbelül 30 000 darab ID.4 modell talált gazdára Németországban, ami 62,9 százalékos növekedést jelent. Az Egyesült Államokban körülbelül 38 000 ID.4 elektromos SUV-t adtak át (+84,2% évközi növekedés). További érdekesség, hogy ID.3 hivatalosan nem kerül az Államokba, ugyanis az ottani vezetőség szerint túl kicsi lenne az amerikai vásárlóközönségnek. Kínában, a VW legfontosabb piacán, több mint 75 000 darab ID.3-mat adtak át, ami több mint 200 százalékos növekedést jelent.

Ezen jó hírek ellenére sajnos elmondható, hogy a tavaly eladott összes VW autóból csupán 8 százalék volt a tisztán elektromos meghajtású. Az autógyártó tavaly többször is csökkentette az elektromos járművek gyártását a kereslet lassulására hivatkozva. A Volkswagen pénzügyi igazgatója, Arno Antilitz elmondta, hogy tavaly októberben 150 000-re csökkent az elektromos járművek megrendelése Európában. Ez a fele annak, amit egy évvel korábban felmutathatott a márka. Sajnálatos, hogy ez a 8 százalék a korábbi 11-ről esett vissza. Talán segít a helyzeten az a kínálati és árazási átszervezés, amit nemrég jelentett be a Volkswagen márka.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!