Megerősítést nyert, hogy a Hyundai valóban N-Line kivitelben készíti el legújabb elektromos hot hatch modelljét. Az álcázott prototípust most először sikerült valós forgalomban is lefotózni, a friss kémfotók pedig egyértelműen jelzik: az eddig is sportosnak ígért újdonság még agresszívebb megjelenést kap, kifejezetten a fiatalos, dinamikus elektromos kompaktok piacát célozva.
Új irány az IONIQ családon belül
A dél-koreai gyártó a Hyundai IONIQ 3 bevezetésére készül, amely az IONIQ 5 kisebb testvére lesz, de formavilágában teljesen új stílusirányt képvisel. A modell előképe a müncheni autószalonon bemutatott Concept Three tanulmány volt, amely már akkor is merész, szokatlan dizájnnal vetítette előre az IONIQ széria első kompakt elektromos tagját.
„Aero Hatch” dizájn és hot hatch arányok
A Hyundai az úgynevezett „Aero Hatch” formanyelvet új dizájnkoncepcióként mutatta be, amely újragondolja a kompakt elektromos autók sziluettjét. Bár a Parametric Pixel fénygrafika ismerős lehet más IONIQ modellekből, az IONIQ 3 összhatása látványosan eltér mindattól, amit eddig megszokhattunk. A gyártáshoz közeli prototípusokon a tanulmány karakteres vonalai szinte változatlanul visszaköszönnek, beleértve a hot hatch arányokat és a jellegzetes „kacsafarok” légterelőt is.
Kémfotók: itt az N-Line változat
Az Európában és Dél-Koreában tesztelt, álcázott példányok alapján most már biztosra vehető az N-Line kivitel érkezése. A HealerTV felvételeit elemző TheKoreanCarBlog szerint az N-Line verzió agresszívebb első és hátsó lökhárítókat, sportosabb fényszóró- és hátsólámpa-dizájnt, valamint N logóval ellátott könnyűfém felniket kap. A burkolás ellenére is jól látható, hogy nem pusztán optikai csomagról van szó, hanem egy karakterében is sportosabb hangolásról.
Jöhet a valódi elektromos „N” is?
A TheKoreanCarBlog arra is felhívja a figyelmet, hogy a Hyundai gyakran egyszerre mutatja be az N-Line és a teljes értékű N modelleket, ami arra utalhat, hogy egy valódi, nagy teljesítményű elektromos hot hatch is készülhet a háttérben. Ez különösen izgalmas lehet azok számára, akik a klasszikus benzines sportkompaktok elektromos alternatívájátkeresik.
Méretek, konkurensek, várható ár
Az IONIQ 3 hossza 4287 milliméter, szélessége 1940 milliméter, magassága 1428 milliméter, tengelytávja pedig 2722 milliméter. Ezekkel az adatokkal közvetlenül olyan modellek mellé érkezik, mint a Kia EV3 vagy a Volkswagen ID.3. A végleges műszaki adatok és árak még nem ismertek, de mivel a modell a Kona Electric alá pozicionálja magát, az induló ár várhatóan 25 ezer font körül alakulhat.
Akkumulátorok és hatótáv
A jelenlegi információk szerint az IONIQ 3 hasonló akkumulátor-kínálattal érkezhet, mint a Kia EV3, vagyis egy 58,3 kWh-s és egy 81,4 kWh-s csomag is szerepelhet a palettán. Ezekkel a WLTP szerinti hatótáv akár 365 mérföld, azaz közel 590 kilométer is lehet. A Hyundai ígérete szerint a kisebb méret ellenére az autó megkapja a nagyobb IONIQ modellek fejlett technológiáit, hatékonyságát és biztonsági rendszereit.
Bemutató már 2026 elején?
A hivatalos premier várhatóan 2026 elején, akár a január 9-én induló Brussels Motor Show keretében történhet meg. A Hyundai több új villanyautó leleplezését is tervezi az eseményen, így az IONIQ 3 érkezése egy kifejezetten mozgalmas időszakra esik majd a márka elektromos offenzívájában.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!













