Európába is megérkezhet az AUDI új villany-SUV-ja, az E7X?

0

Néhány nappal ezelőtt az Audi egy új, teljesen elektromos SUV tanulmányát mutatta be Kínában, az új, AUDI néven futó almárkája alatt. Mostanra pedig már be is nyújtották a típusengedély iránti kérelmet a sorozatgyártásra, amely alapján a modell várhatóan E7X néven érkezik, és jó eséllyel Európában is forgalomba kerülhet.

Mint ismert, az Audi idén indította útjára új márkáját Kínában, amelyet nagybetűkkel, de a jól ismert négy karika nélkül írnak. Augusztusban el is kezdődött az első modell, az AUDI E5 Sportback gyártása az Anting városrészben, Sanghaj mellett, a SAIC–VW gyár területén. Ez a modell egy elegáns kombi, amely az Audi kínai partnerének, a SAIC-nak a technológiáira épül.

Villany-SUV koncepcióból villámtempóban készül sorozatgyártás

Novemberben az AUDI a Guangzhou Autószalonon bemutatta második modelljének tanulmányát, egy akkumulátoros-elektromos SUV-t. A kínai hatóságokhoz most megérkezett a típusengedélyezési dokumentáció is, amelyben a jármű már AUDI E7X néven szerepel. Ez ismét rávilágít arra, milyen gyorsan zajlanak a fejlesztési és engedélyezési folyamatok Kínában a németországi helyzethez képest. A nyilvánosságra került homologizációs ábrák alapján a sorozatgyártású modell formavilága nagyon közel áll a tanulmányhoz, és most már a műszaki adatokról is többet tudni.

Méretek, platform és hatótáv: az E7X számokban

A kínai MIIT szerint az AUDI E7X hossza 5,05 méter, szélessége 2 méter, magassága 1,71 méter, tengelytávja pedig 3,03 méter. A modell hátsókerék-hajtású és összkerékhajtású kivitelben is készül majd. A hátsókerék-hajtás 300 kW teljesítményt kínál, míg az összkerékhajtást egy 200 kW-os első villanymotor egészíti ki, így a rendszer 500 kW, azaz igen tekintélyes teljesítményt ad le. A végsebesség 230 km/h. A villanymotorokat a SAIC leányvállalata, a Huayu Automotive szállítja.

Az akkumulátorról hivatalos adatok még nem jelentek meg, de az AUDI a Guangzhou szalonon egy 109 kWh-s akkumulátorról beszélt, amely a CLTC szerint akár 700 kilométer feletti hatótávot is lehetővé tehet. A modell az Advanced Digitised Platform 800 voltos architektúrájára épül, amelynek egyik legnagyobb előnye, hogy DC villámtöltőn mindössze tíz perc alatt akár 320 kilométerre elegendő energiát képes felvenni.

Lidar, óriás felnik és tömeg: ilyen extrákat kap a szériaváltozat

A típusengedélyből kiderült, hogy az összkerékhajtású változat menetkész tömege 2673 kilogramm, ami a kategóriában megszokottnak számít. A jármű kap egy nagy méretű lidar egységet is, amely a szélvédő fölé kerül. A vásárlók 21 vagy 22 colos kerekek közül választhatnak, az oldalsó visszapillantók pedig hagyományos tükrökkel vagy kamerás rendszerrel is rendelhetők.

Meglepő fordulat: Európába is jöhet az AUDI E7X

Egyre érdekesebb kérdés, hogy az AUDI tervezi-e a modell európai bevezetését. A CarNewsChina információi szerint az Audi komolyan fontolgatja a behozatalt. A VW-csoport nemrég védjegyoltalmi kérelmet nyújtott be az E7X névre az Európai Unióban, ami nagyon erős jelzés arra, hogy a modell akár az európai piacra is megérkezhet. A konszern eddig óvatos volt a Kínából Európába irányuló importtal, hiszen jelenleg mindössze a Cupra Tavascan érkezik ilyen formában, ráadásul ezt is viták övezik a speciális uniós vámok miatt.

Érdemes lesz figyelni: az E7X lehet az AUDI első Kínából importált elektromos SUV-ja Európában

Ha az AUDI valóban meglépi ezt a lépést, az E7X lehet az első olyan modell, amelyet a márka Kínából hoz be Európába, és új fejezetet nyithat az Audi villanystratégiájában. A műszaki alapok, a teljesítmény és a villámtöltési képességek alapján pedig könnyen lehet, hogy az E7X komoly riválisa lesz az európai prémium elektromos SUV-oknak.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!