Mutatjuk az új elektromos Renault Twingo olaszországi árait

0

A Renault közzétette az új Twingo olaszországi árait, és ezzel végleg biztossá vált, hogy a negyedik generációs modell továbbra is a 20 000 eurós lélektani határ alatt marad. Miközben Európa nagy részén egyre inkább alapfelszereltségnek számít a nagy teljesítményű, gyors DC-töltés, az olasz vásárlóknak ezzel kapcsolatban továbbra is számolniuk kell: mind a gyors DC-töltés, mind az erősebb, 11 kW-os AC-töltés csak felárért érhető el, ami sok vevőt meglepetésként érhet.

Gyors reagálás: két héttel a bemutató után már jöttek az árak

Alig két héttel a negyedik generáció hivatalos bemutatója után a Renault olasz leányvállalata közzétette a helyi árakat. A piaci rajtnál a retró megjelenésű kisautó kizárólag a magasabb felszereltségű Techno kivitelben lesz rendelhető. Ennek listaára 21 100 eurónál indul, ami az olasz piacon kifejezetten versenyképesnek számít a szegmensben.

A Renault R-Pass” előrendelési programja 2026. január 7-ig tart, és némi kedvezményt biztosít az első vásárlóknak. A program keretében a Twingo Techno – bizonyos extra felszereltségeket is tartalmazva – 21 490 euróért vihető haza, ami vonzó ajánlat azok számára, akik időben leadják a foglalást.

Érkezik az alapváltozat is: 19 500 euróért, de érdemes figyelni a részletekre

A Renault 2026 tavaszára ígéri az alapmodellt, a Twingo Evolutiont, amely 19 500 eurós árával még éppen a fontos 20 ezres határ alatt marad. Ez lehet a márka egyik legerősebb ütőkártyája az európai elektromos kisautó-piacon. Az olasz vevőknek azonban érdemes nagyon figyelmesen konfigurálniuk az autót, mert járhatnak kellemetlen meglepetéssel. Ugyanis: Olaszországban nem alapfelszereltség a gyorstöltés.

A nagy hiányosság: a gyorstöltés feláras, hiába lenne alap más országokban

A kis, 27 kWh kapacitású LFP akkumulátor alaphelyzetben csupán 6,6 kW-os AC-töltést tud. Ha valaki hosszabb utakra is alkalmassá szeretné tenni a Twingót – vagyis használni szeretné az akár 50 kW-os DC-töltést, az erősebb 11 kW-os AC-töltést, illetve a Vehicle to Load (V2L) funkciót –, akkor mindenképpen szüksége lesz az Advanced Charge csomagra.

A csomag felára 490 euró, ami nem tűnik vészesnek, ugyanakkor azt jelenti, hogy a Twingo valódi tudása enélkül erősen korlátozott. Érdekesség, hogy Németországban ezek az extrák alapfelszereltségnek számítanak, így az olasz konfiguráció jelentősen eltér az európai trendektől.

Hatótávban nincs különbség: minden modell 263 kilométert tud

Bár felszereltségben és töltési képességekben komoly különbségek vannak, a hatótáv minden változat esetében egységesen 263 kilométer. Ez a kategóriában megfelelő városi érték, különösen LFP akkumulátorral, amely a tartósságáról és a kedvező előállítási költségekről ismert.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!