A Volkswagen új fejezetet nyit a kínai elektromosautó-piacon: 2026-ban érkezik a Volkswagen ID.UNYX 07, egy teljesen új, középkategóriás elektromos szedán, amely méretben nagyobb lesz a Tesla Model 3-nál. Ez az autó lesz az első olyan Volkswagen, amely kifejezetten a kínai piacra fejlesztett, új elektromos platformra épül, megszakítva a kapcsolatot a korábbi MEB-alapokkal.
Az ID.UNYX almárka új szintre lép
A Volkswagen 2023-ban indította útjára az ID.UNYX almárkát, amely elsőként egy azonos nevű modellel debütált. Ez a változat azonban a Cupra Tavascan kínai verziója volt, néhány helyi módosítással és szoftverrel kiegészítve. A modell 2024 tavaszán ID.UNYX 06 néven újra bemutatkozott, de technikailag még mindig a MEB-platformra épült.
Most azonban valódi újdonság érkezik: az ID.UNYX 07 már nem egy átdolgozott európai modell, hanem teljesen új konstrukció, amelyet a Volkswagen Anhui fejlesztett ki önállóan. Ez az első modell, amely a márka új, kínai elektromos architektúrájára épül.
Különleges dizájn, dinamikus arányok
A külső megjelenés az ID.UNYX 06 formavilágát viszi tovább, így egységes arculatot biztosít az almárka számára. A Volkswagen ID.UNYX 07 sportosabb és magasabb építésű, mint egy hagyományos szedán, inkább egy dinamikusabb ID.7-re hasonlít, prémium arányokkal és letisztult dizájnnal.
A modell 4,85 méter hosszú, 1,85 méter széles, 1,56 méter magas, tengelytávja pedig 2,83 méter. Ezzel 11 centiméterrel rövidebb, mint az európai Volkswagen ID.7, de kifejezetten a kínai vásárlók igényeire szabott.
Teljesítmény és akkumulátor: német technológia, kínai energia
A kínai ipari minisztérium (MIIT) adatbázisában az ID.UNYX 07 VWA70002BEV1 kódnéven szerepel, ami egyelőre csak egyetlen hajtáslánc-változatra utal. Az ismert konfiguráció 170 kW-os villanymotort kapott, amely erős, de hatékony hajtást biztosít.
Az akkumulátor forrása körül még van némi bizonytalanság: a CN EV Post szerint a Gotion High-Tech szállítja majd az LFP-akkumulátorokat, míg a CarNewsChina úgy tudja, a CATL látja el a modellt energiatárolóval. Az autó önsúlya 2057 kilogramm, a végsebessége 160 km/h lesz, de a hatótávot és az akkukapacitást még nem hozták nyilvánosságra.
Volkswagen Anhui: a kínai offenzíva központja
A Volkswagen Anhui 2017-ben jött létre, mint a vállalat harmadik kínai vegyesvállalata, a SAIC és a FAW partnerségek mellett. Az együttműködés a JAC Motorsszal indult, majd a Volkswagen többségi tulajdont szerzett, és újraszervezte a vállalatot Hefei központtal.
A cél egyértelmű: a Volkswagen Anhui lesz a német gyártó kínai elektromos offenzívájának bázisa. Az ID.UNYX 07 csak az első lépés: 2026-ban összesen három új elektromos modell érkezik, mindegyik az új, kínai fejlesztésű platformra épül majd.
A Volkswagen stratégiája: német minőség, kínai innováció
Ezzel az új iránnyal a Volkswagen megerősíteni kívánja pozícióját a gyorsan növekvő kínai elektromosautó-piacon, ahol olyan hazai óriások uralkodnak, mint a BYD, Nio vagy XPeng. Az ID.UNYX 07 a német mérnöki precizitást és a kínai technológiai gyorsaságot ötvözi – ezzel új szintre emelheti a Volkswagen versenyképességét Ázsiában.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!