Németországban támad a Lucid: így hódítaná meg a prémiumautó-piacot

0

Lucid Motors, a kaliforniai prémium villanyautó-gyártó eddig főként online értékesítéssel és saját bemutatótermeivel volt jelen Európában. Most azonban új szintre lép, és hagyományos autókereskedőket is bevon a németországi terjeszkedésébe. A cél nem kevesebb, mint hogy az autógyártás hazájában is látható alternatívává váljon a Tesla és a Mercedes-Benz elektromos modelljei mellett.

Lucid Studios után jönnek a kereskedői partnerek

A vállalat jelenleg négy Lucid Studios bemutatóteremmel rendelkezik Németországban: Düsseldorfban, Frankfurtban, Hamburgban és Münchenben. Emellett Svájcban két, Franciaországban és Hollandiában pedig egy-egy helyszínen találhatók. A számok azonban egyelőre szerények: 2025 januárja és augusztusa között mindössze 136 új Lucid autót helyeztek forgalomba Németországban.

Érdekesség, hogy a Gravity SUV-ból is regisztráltak már 13 darabot, holott a modell csak 2026 elején kerül hivatalosan a vásárlókhoz – ezek tehát valószínűleg demóautók.

12–15 városban indul a terjeszkedés

Lawrence Hamilton, a Lucid európai vezetője az Automobilwoche-nak elmondta: a vállalat első körben 12–15 városban szeretne partnerekkel megjelenni, később pedig 50–60 értékesítési helyszínt is elérhetnek Németországban. A cég főként kisebb és közepes méretű kereskedőcsoportokat keres, amelyek már rendelkeznek bejáratott ügyfélkörrel.

A Lucid nem vár hatalmas beruházásokat: „shop-in-shop” rendszert kínál, vagyis a már meglévő szalonokban alakítanák ki a Lucid bemutatótereket, új építkezések nélkül.

Lucid Gravity: az SUV, amelytől áttörést várnak

A siker kulcsa nemcsak a hálózat, hanem a modellkínálat bővítése is. Európában eddig a Lucid Air volt a legismertebb modell, amely az Egyesült Államokban 69 900 dolláros alapáron indul.

Most azonban megérkezett a Lucid Gravity, a gyártó első tisztán elektromos SUV-ja. Németországban a Grand Touring változat 116 900 euróba kerül, a kedvezőbb árú Touring verzió pedig 99 900 eurós áron lesz elérhető. A Gravity nemrég az IAA Mobility kiállításon tartotta európai premierjét, ahol hatalmas érdeklődés övezte.

Akkumulátor-ellátás és töltési infrastruktúra

A Lucid nemcsak a vásárlói hálózatot bővíti, hanem a gyártási és beszállítói láncát is erősíti. Olyan partnerekkel működik együtt, mint az Alaska Energy Metals, a Graphite One, az Electric Metals és a RecycLiCo, amelyek biztosítják az akkumulátorokhoz szükséges alapanyagokat. További előny, hogy a Lucid megállapodott a Tesla Supercharger-hálózathoz való hozzáférésről is, amely az európai vásárlók számára jelentős kényelmet nyújt.

Új lendület az európai terjeszkedésben

A vállalat idén júliusban már a harmadik egymást követő negyedévében számolt be növekvő kiszállításokról. Ez azt mutatja, hogy a bővülő modellkínálat és a kereskedői hálózat kiépítése komoly lökést adhat a Lucid európai terjeszkedésének.

A kérdés az, hogy a német prémiumautó-piac telített szegmensében sikerül-e olyan pozíciót szerezni, amely tartós versenytárssá teszi a Lucidot a Tesla és a helyi gyártók mellett.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!