A Peugeot elektromos autói alapból kapják a legfontosabb extrákat

0

A Peugeot elektromos autói új szintre lépnek, hiszen a Stellantis márka mostantól alapfelszereltségként kínálja az akkumulátor előfűtést az E-3008 és E-5008 modellekben. Emellett fokozatosan minden elektromos autójukba bevezetik a Vehicle-to-Load (V2L) technológiát, amely egyre nagyobb teret nyer az iparágban.

V2L: elektromos autóból áramforrás

A Peugeot már korábban bemutatta a V2L funkciót a frissített E-208 és E-2008 modellekben, most pedig az STLA Medium padlólemezre épülő típusokban is alapfelszereltségként jelenik meg még az év végéig. Az új E-308 szintén megkapja a rendszert, az E-408 esetében pedig 2026 első negyedévétől lesz elérhető.

A V2L technológia lényege, hogy egy adapter segítségével az autó akár 3 kW teljesítményt is leadhat a Type 2 csatlakozón keresztül. Ez lehetővé teszi laptopok, elektromos biciklik, szerszámok vagy akár egy kisebb hűtőszekrény működtetését hálózat nélkül. A Peugeot szerint a funkció különösen hasznos szabadtéri programokhoz, távmunka során vagy vészhelyzetekben, amikor nincs elérhető konnektor.

Akkumulátor előfűtés: gyorsabb és kiszámíthatóbb töltés

Az újdonság másik pillére az akkumulátor előkondicionálása, amely az E-3008 és E-5008 modellekben mostantól szintén alapfelszereltség. Ez a rendszer hideg időben a gyorstöltés megkezdése előtt felmelegíti az akkumulátort, így a maximum 160 kW-os töltési teljesítmény hamarabb érhető el.

A gyártó adatai szerint a rendszer 20 perc alatt 10 °C-kal emeli az akkumulátor hőmérsékletét, ami azt jelenti, hogy a 20–80 százalékos töltési szint fél órán belül elérhető marad még kedvezőtlen körülmények között is.

A funkció automatikusan aktiválódik, ha az útvonaltervező töltési megállót jelez, de manuálisan is bekapcsolható az autó érintőképernyőjén. Harmadik lehetőségként a MyPeugeot applikációban is elindítható, ahol a kabin előfűtésével párhuzamosan történik az akkumulátor melegítése is. Amennyiben az autó töltőre van csatlakoztatva, az előmelegítés hálózatról történik, így az akkumulátor hatótávja nem csökken.

Miért most lett alapfelszereltség?

A Peugeot hangsúlyozza, hogy az elektromos autók használhatóságát nemcsak a hatótáv, hanem a gyors és kiszámítható töltés is meghatározza. Bár az előfűtés hiánya eddig sok felhasználónak okozott kellemetlenséget, a gyártó mostanáig nem részletezte, miért nem volt alapfelszereltség. A döntés azonban mindenképpen növeli a modellek értékét, és erősíti a márka versenyképességét az európai piacon.

Ár és hatótáv: mit kap a vásárló?

Az Egyesült Királyságban az E-3008 210 lóerős Standard Range változata 46 060 fonttól indul, míg a csúcsmodell összkerékhajtással 52 190 fontba kerül. A nagyobb E-5008 ára 48 760 fonttól kezdődik, az összkerekes verzióért pedig 58 990 fontot kell fizetni.

Mindkét típus 73 kWh-s akkumulátorral érhető el, de a kínálatban szerepel egy 97 kWh kapacitású változat is, amely jelentősen növeli a hatótávot. Ez különösen fontos lehet azoknak, akik hosszabb utazásokhoz keresnek megbízható elektromos autót.

A Peugeot legújabb újításaival jelentősen javítja elektromos autói felhasználói élményét. Az akkumulátor előfűtés és a V2L funkció alapfelszereltséggé tétele nemcsak kényelmi, hanem gyakorlati szempontból is hatalmas előrelépést jelent. A francia gyártó így egyre inkább felzárkózik a piacvezetőkhöz, miközben vonzóbbá teszi modelljeit az európai vásárlók számára.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!