A Kia új kompakt elektromos modellje, az EV4 nagy várakozások közepette indul útjára, hiszen a sorozatgyártás augusztus végén a szlovákiai Zsolnán kezdődik meg. A vállalat ambiciózus célokat tűzött ki: évi 160 ezer darab EV4 eladását tervezi, amelyből a felét az európai piac fogja felszívni. Nem véletlen tehát, hogy a gyártás nem Dél-Koreában, hanem az európai üzemben valósul meg. Ez lesz az első teljesen elektromos Kia, amely európai gyártósorról gördül le.
Európai gyártás, európai piac
Az EV4 a konszern első klasszikus kompakt elektromos autója, amely a frontra épülő E-GMP platformra épül. A gyártás helyszíne a zsolnai üzem, ahol jelenleg is olyan modellek készülnek, mint a Kia Ceed vagy a Kia Sportage. A kis sorozatú gyártás után szeptemberben kezdődnek meg az első kiszállítások, így a vásárlók rövid időn belül kézhez kaphatják új elektromos modelljüket.
A Kia kiemelte, hogy az EV4 akkumulátorát alapos tesztelésnek vetették alá, mielőtt a modell piacra kerülne. Nem ez az első eset, hogy egy dél-koreai autógyártó Európában készíti villanyautóit: a Hyundai Kona Electric például a csehországi Nošovice üzeméből érkezik, amely mindössze 80 kilométerre található Zsolnától.
Kétféle karosszériaváltozat, eltérő piacokra
Az európai piacra szánt változat a 4,43 méteres ferdehátú (hatchback) EV4 lesz, amely „Made in Europe” címkével kerül forgalomba. A 30 centiméterrel hosszabb fastback verzió viszont Dél-Koreából érkezik majd. Az árakban is jól látható a különbség: a standard EV4 alapára 15,3 millió forinttól, míg a fastback kivitel 17,3 millió forinttól indul..
Az európai vásárlók körében a kompakt hatchback kategória továbbra is az egyik legnépszerűbb, így a Kia logikus döntést hozott, amikor ezt a kivitel tette meg a főmodellnek. A szedánok ezzel szemben inkább rétegmodellnek számítanak az öreg kontinensen.
Piaci szempontok és támogatási rendszerek
A Kia döntése mögött nemcsak logisztikai megfontolások állnak, hanem az európai támogatási rendszerek is. Franciaországban és az Egyesült Királyságban például a teljes jármű életciklusát veszik figyelembe, beleértve az akkumulátor származási helyét és a gyártás helyszínét is. Emiatt előnyös az EV4 számára, hogy európai gyártású modellként jelenik meg.
Carlos Lahoz, a Kia európai értékesítési vezetője megerősítette, hogy a vállalat globális értékesítési célja évi 160 ezer darab, amelynek fele Európában talál majd gazdára. A gyártó úgy látja, hogy az EV4 egyedi formavilága és kedvező árazása miatt kifejezetten vonzó lesz az európai vásárlók számára.
EV3 után jön az EV4: új lendület a Kia-nak
A Kia nagy reményeket fűz az EV4-hez, hiszen testvérmodellje, az EV3 már most komoly sikereket aratott. Az idei év első felében 37 ezer darabot adtak el az EV3-ból, ami 60 százalékos növekedést jelentett az elektromosautó-eladásokban Európában a Dataforce adatai szerint.
Az EV4 tehát közvetlen riválisa lesz a Volkswagen ID.3-nak és a Renault Megane E-Tech Electricnek, vagyis a kompakt elektromos kategória két meghatározó szereplőjének. A Kia abban bízik, hogy az új modell segít visszanyerni lendületét, miután az idei első félévben piaci részesedése 4,1 százalékról 4 százalékra csökkent Európában.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!