Elindult az elektromos Mazda EZ-60 sorozatgyártása

0

Kínában elindult a Mazda EZ-60 sorozatgyártása, amely a Mazda CX6-e néven érkezik Európába. A Changan Mazda vegyesvállalat új középkategóriás crossover SUV modellje kétféle hajtáslánccal lesz elérhető: tisztán elektromos változatban (BEV), illetve hatótávnövelős kivitelben (range extender). Az EZ-60 a második olyan modell a gyártó portfóliójában, amelyet globális forgalmazásra szánnak.

Elektromos stratégiai mérföldkő a Mazda számára

A Changan Mazda az EZ-60 gyártásának beindításával újabb lépést tett globális elektromobilitási stratégiája felé. A modell világpremierje még áprilisban volt a sanghaji autószalonon, az előrendelések pedig rövid idő alatt kiemelkedő érdeklődést mutattak. Már az első 48 órában több mint 10 000 előrendelés érkezett, ami májusra megháromszorozódott, mostanra pedig 38 000 körül jár. A jármű gyártása a nankingi üzemben zajlik, ahol külön gyártósort hoztak létre az EZ-60 számára, 24,1 millió eurós beruházással.

Technikai alapok és testvérmodell

Az EZ-60 a Changan EPA1 platformra épül, akárcsak testvérmodellje, a Changan Deepal S07, amely már tavasszal bemutatkozott Európában is. A hátsókerék-meghajtású SUV közel 4,85 méter hosszú1,94 méter széles1,62 méter magas, tengelytávja pedig 2,90 méter. A tisztán elektromos verzió akár 600 kilométer hatótávot is kínálhat a kínai szabvány szerint. Bár az akkumulátor pontos kapacitása egyelőre nem ismert, annyi biztos, hogy a kínai CALB szállítja az energiatároló egységet, és a hajtáslánc 190 kW teljesítményű.

A hatótávnövelős kivitel az előzetes adatok alapján 190 kW-os elektromos motort kombinál egy 1,5 literes, 72 kW-os benzinmotorral, valamint egy 32 kWh kapacitású LFP akkumulátorral. Ez utóbbi hajtáslánc 160 kilométer tisztán elektromos hatótávot kínál, így kompromisszummentes megoldást nyújthat a vegyes használatra.

Kifinomult dizájn és intelligens technológia

A Mazda EZ-60 külső megjelenése letisztult és modern. Laposabb, nyújtott karosszériaformát kapott, amelynek előterében keskeny LED-es nappali menetfények találhatók. A süllyesztett ajtókilincsek és a kamerás visszapillantókfuturisztikus megjelenést biztosítanak. Az orr-részen egyedi világítási motívum jelenik meg, amely tovább erősíti az autó karakterét.

A beltérben a 26,45 colos központi kijelző dominálja a műszerfalat, amelyet kiterjesztett valóságú head-up displayegészít ki. Az EZ-60 számos intelligens funkcióval érkezik, például hang- és gesztusvezérléssel, valamint távirányítható parkolással is rendelkezik. A vásárlók kétféle kerékméret – 19 és 21 colos könnyűfém felnik – közül választhatnak, így az autó külseje személyre szabhatóbbá válik.

Mikor érkezik Európába?

Bár a Mazda CX6-e európai premierjének időpontja még nem ismert, az EZ-6 tapasztalatai alapján valószínű, hogy legalább egy évet kell várni a megjelenésre. Az EZ-60 minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy az európai piacokon is sikeres legyen: korszerű elektromos hajtásláncválasztási lehetőség plug-in kivitelre, valamint magas szintű digitalizáció és komfort.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Kovács Kata
Szeretem az elektromos autókat és a modern technológiát!