A Chery és a Gotion High-Tech által támogatott Axxiva – nemzetközi nevén Anhui Anwa New Energy Technology – hivatalosan is megkezdte első szilárdtest-akkumuk prototípusainak gyártását. A jelentős mérföldkőnek számító eseményről a kínai sajtó számolt be, kiemelve, hogy a cég 2027-re tervezi a technológia sorozatgyártásra való alkalmassá tételét.
300 Wh/kg energiasűrűség és teljes automatizáció
A friss fejlemények szerint az elsőként bemutatott szilárdtest-akkumulátor minták energiasűrűsége eléri a 300 Wh/kg-ot, és 2025. július 4-én gördültek le a gyártósorról a vállalat Wuhu Gazdasági és Technológiai Fejlesztési Zónában működő üzemében. A Car News China a Dawang News információira hivatkozva azt írja, hogy a prototípusok már most megfelelnek a közeljövőben életbe lépő kínai biztonsági előírásoknak, köztük a „Nincs tűz, nincs robbanás” elvárásnak is.
A gyártás teljesen automatizált, nyolclépcsős folyamat, amely többek között automatikus elektróda-bevonási technológiát is magában foglal. A jelenlegi gyártósor éves kapacitása 1,25 GWh, de a vállalat már tervezi egy új kutatás-fejlesztési központ létrehozását is, ahol egy évi 5 GWh-s szilárdtest-gyártósor működne.

Axxiva: új szereplő, komoly támogatással
Az Axxiva 2020 júniusában alakult, és azóta látványos fejlődést mutat. A Chery autógyártó 9,89%-os, míg a Gotion High-Tech 5,89%-os részesedéssel támogatja a vállalatot. Nemzetközi kapcsolatokat is kiépítettek, köztük az amerikai 24M Technologies céggel való együttműködéssel.
A cég hosszú távon a szilárdtest-akkumulátor technológia több generációját is tervezi. A mostani 300 Wh/kg energiasűrűséget kínáló változat után 2026-ra egy 400 Wh/kg-os verzió következhet, majd 2027-re egy 500 Wh/kg energiasűrűséget kínáló, harmadik generációs modell is sorozatgyártásba kerülhet.
Chery: cél a 1500 kilométeres hatótáv
A fejlesztések szorosan kapcsolódnak a Chery 2024 októberi bejelentéséhez is, amikor a vállalat egy innovációs konferencián mutatta be saját Kunpeng névre keresztelt szilárdtest-technológiáját. A Chery tervei szerint 2026-ban kezdődhet meg a tesztelés valós járművekben, míg a sorozatgyártás 2027-ben indulhat el. Az új akkumulátorokkal szerelt elektromos autók elméleti hatótávolsága elérheti az 1500 kilométert is.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!