1200 km hatótávú szilárdtest-akkun dolgozik a Xiaomi

0

A Xiaomi elektromos járműveknek szánt, saját fejlesztésű szilárdtest-akkumulátora újabb mérföldkő lehet az energiatárolási technológia területén. A vállalat nemrég szabadalmi dokumentumot nyújtott be egy olyan akkumulátor-konstrukcióról, amely a kínai szabványok alapján több mint 1200 kilométeres hatótávot és akár 800 kilométeres töltési kapacitást ígér 10 perc alatt. A szabadalom egyik legfontosabb eleme a rétegzett elektródaszerkezet, amely fokozott ionvezetést és megnövelt energiasűrűséget tesz lehetővé.

Forradalmi technológia a Xiaomi szabadalmában

A CarNewsChina szerint a dokumentumban bemutatott új elektródarendszer több, egymást kiegészítő rétegből áll, köztük aktív anyagokat, kötőanyagokat, vezető adalékokat és egy szilárd elektrolitként működő polimer–fémsó keveréket alkalmaz. A konstrukció integrált áramgyűjtője lehetővé teszi az energiasűrűség és a töltési teljesítmény hatékony optimalizálását. Ez a fejlesztés nemcsak technológiai szempontból, de a jövőbeni gyártási lehetőségek tekintetében is kulcsfontosságú, mivel kompatibilis lehet a jelenlegi lítium-ionos gyártósorokkal.

Szilárdtest-akkumulátor: a jövő energiatárolója

A szilárdtest-akkumulátorok legfőbb előnye, hogy a folyékony elektrolitokat szilárd anyagokkal helyettesítik, ami nemcsak nagyobb energiasűrűséget, hanem nagyobb biztonságot és hőstabilitást is eredményez. A Xiaomi innovációja különösen figyelemre méltó, mert megoldást kínál a vastag elektródák esetén gyakori ionvezetési problémákra, ezáltal lehetővé teszi a gyorsabb töltést és a nagyobb hatótávot.

CTB-kialakítás és hatékony helykihasználás

A Xiaomi prototípusa a cell-to-body (CTB) technológiát alkalmazza, amely a jármű padlólemezébe integrálja az akkumulátorcellákat. A rendszer 77,8%-os térfogatkihasználást tesz lehetővé, és a mindössze 120 mm magas akkumulátoregység optimalizálja a belső tér elrendezését és a jármű súlyeloszlását is. Ezek az előnyök egyértelműen mutatják a technológia gyakorlati alkalmazhatóságát a sorozatgyártásban.

Kínai konzorcium és globális versenytársak

A Xiaomi fejlesztése nem egyedülálló: több kínai és nemzetközi gyártó is dolgozik hasonló megoldásokon. A kínai kormány 2024 januárjában indította el CASIP konzorciumot, amelyben a CATL, BYD (FinDreams), Gotion, SVOLT, CALB és EVE Energy is részt vesz. A cél: közös innováció a szilárdtest-akkumulátorok terén. A CATL és az SAIC 2027-re, míg a Toyota 2027–2028-ra tervezi az első modellek piacra dobását, a BMW pedig már elkezdte az i7 prototípusainak közúti tesztelését.

A Xiaomi hosszú távú tervei

A Xiaomit 2010-ben alapították Pekingben, és mára a világ második legnagyobb okostelefon-gyártójává vált a Samsung után. A cég új irányt vett: 2025 márciusában bejelentették, hogy saját fejlesztésű elektromos járműveik 2027-től világszerte elérhetőek lesznek. A most bejelentett szilárdtest-akkumulátor pedig lehetővé teheti, hogy a Xiaomi saját autóiba saját akkumulátorokat építsen be, csökkentve a függőséget más gyártóktól, például a CATL-től vagy a BYD-től.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!