Visszatért a GTi legenda: itt az elektromos Peugeot E-208 GTi

0

Miközben a Volkswagen bejelentette az ID.2 GTI-t, egyértelművé vált, hogy a kis méretű, sportos modellek továbbra is kulcsszerepet játszanak az autómárkák arculatában – még az elektromos korszakban is. A Stellantis-csoport eddig inkább a praktikusságot hangsúlyozta elektromos kínálatában, de a Peugeot most teljes fordulattal tér vissza a vezetési élményhez: megérkezett a tisztán elektromos E-208 GTi.

A GTi öröksége új korszakba lép

A GTi név a Peugeot-nál is nosztalgikus visszatekintést jelent: az 1984-es 205 GTi minden idők egyik legismertebb sportos kisautója volt, amely 1.6 és 1.9 literes motorjaival ikonikussá vált. Az élvezetes vezethetőség, a sportos, mégis visszafogott forma és a mindennapokra is alkalmas sokoldalúság tette sikeressé. A GTi azóta számos modellgeneráción végigvonult, sőt a motorsportban is sikereket hozott, így a típusnév a márka identitásának része lett.

Most pedig a Peugeot újra életre kelti ezt az örökséget – méghozzá teljesen elektromos formában. Az új E-208 GTi célja nem kisebb, mint hogy a sportos kisautók világában új mércét állítson. A Stellantis eddig a szabványos technológia híve volt, de az E-208 GTi egyedibb műszaki alapokra épül, ami jól jelzi az irányváltást.

280 lóerő és villámgyors gyorsulás

A hagyományos E-208 115 kW-os villanymotorját egy új M4+ egység váltotta, amely 206 kW-os (280 lóerős) teljesítményre képes. Ez különösen erős érték egy B-szegmensű kisautóban. Az 345 Nm nyomaték révén az autó 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, míg a végsebessége 180 km/h. A Peugeot zárható differenciálművet épített az egysébességes váltóba, ezzel javítva az agilitást, hatékonyságot és az ívtartást a kanyarokban.

Az akkumulátor maradt a megszokott 54 kWh-s CATL csomag, azonban a hűtés és a szoftver módosításra került, hogy bírja a megnövekedett terhelést. A gyorstöltés továbbra is maximum 100 kW, ami 20-ról 80%-ra körülbelül 30 perc alatt történik meg.

Sportos futómű és látványos dizájn

A Peugeot valódi „hot hatch” karaktert szeretett volna, így 30 milliméterrel leültette az autót, az első nyomtáv 56 mm-rel, a hátsó pedig 27 mm-rel szélesebb lett. Az új rugók, a hidraulikus ütközők és a hátsó stabilizátor feszes, mégis hétköznapi használatra alkalmas futóművet alkotnak. A Michelin Pilot Sport Cup 2 gumik és az áthangolt ESP is azt szolgálja, hogy a vezetési élmény a lehető legtöbbet nyújtsa.

sportos vezetést egy új hangolású kormánymű és a GTi-specifikus sportkormány is támogatja. A 355 mm-es első féktárcsák a kategóriában szinte egyedülállóak, míg hátul maradtak a hagyományos E-208 fékek – a Peugeot szerint itt a hatékonyság, nem a show a fontos.

Klasszikus GTi részletek modern formában

A dizájnban is erős a GTi-vonal: az autó csak GTi-ként elérhető élénkvörös fényezést kap, utalva az eredeti 205 GTi karakterére. A leültetett autó, új spoilerek, szélesített sárvédők és a 18 colos fekete felnik markáns és egyben sportos megjelenést biztosítanak. A kerekek a régi, „lyukas” GTi-felnikre emlékeztetnek, és Peugeot GTi felirattal vannak ellátva – funkciójuk is van: javítják a fékhűtést.

Az utastérben piros díszítőelemek, szőnyegek, biztonsági övek fokozzák a sportos hangulatot. A modell természetesen teljes felszereltséget kínál, beleértve a V2L funkciót is, amely lehetővé teszi külső elektromos eszközök töltését az autó akkumulátoráról.

Az E-208 GTi új korszakot nyit

„Nagy örömmel mutatjuk be az új PEUGEOT E-208 GTi modellt, amely mérföldkő a legendás GTi történetében” – nyilatkozta Alain Favey, a Peugeot vezérigazgatója. „Ez az autó ötvözi gazdag örökségünket a legmodernebb technológiával, így páratlan teljesítményt és vezetési élményt nyújtva.”

Bár az ár és a rendelhetőség időpontja egyelőre nem ismert, az biztos: a Peugeot újra komolyan veszi a sportos kisautó szegmenst, és most először elektromos alapokon.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!