A Renault-csoport új lendületet ad a Dacia elektromos autós átállásának, és ennek részeként legkésőbb 2027 tavaszán bemutatkozhat a második generációs Dacia Spring – erősítette meg Denis Le Vot, az Automobile Dacia vezérigazgatója a legfrissebb nyilatkozatokban.
A Renault saját márkás elektromos modelljei iránti gyengülő kereslet hatására a konszern stratégiát váltott, és a Dacia villanyosítására helyezi a hangsúlyt – számolt be róla az economica.net. Ennek egyik első jeleként bemutatták a vadonatúj Spring látványtervét, amely alapjaiban újragondolt formavilágot és technológiai koncepciót sejtet.

Robusztusabb forma, ismerős alapok, magyar akkumulátor
A második generációs Spring már nem a városi miniautók kategóriáját célozza, hanem a Dacia Bigster karakteresebb dizájnvonalát követi. A látványtervek alapján az új modell kb. 3,7 méter hosszú lesz, tehát rövidebb a Renault Twingo E-Tech-nél, viszont magasabb, így praktikusabb belső térre és erőteljesebb megjelenésre lehet számítani.
A formatervezés Kínában zajlik, de a műszaki alapokat a Renault 5 platformja adja, vagyis a hajtáslánc már jól ismert és kipróbált. Az akkumulátor magyar eredetű lesz: a BYD-vel is együttműködő CATL hazai üzeméből érkeznek a cellák, így a modell a régió ipari értékláncába is jobban illeszkedik.
A Renault-csoport szerint mivel nem nulláról indul a fejlesztés, a projekt 16 hónapon belül lezárható, így tartható a 2027-es premier. Ez a gyors tempó versenyelőnyt jelenthet a márkának, különösen a rohamosan bővülő városi elektromosautó-piacon.
Nagy lesz a verseny, de nem marad Kínában a gyártás
A megújult Spring komoly kihívókkal néz majd szembe, köztük a Hyundai Insterrel, a Leapmotor T03-mal, valamint a BYD Dolphin Surf városi modellel. Ennek ellenére a Renault bízik abban, hogy a Dacia jól ismert ár-érték arányával és új formanyelvével ki tud emelkedni a mezőnyből.
Fontos fordulat, hogy a második generációs Springet már nem Kínában, hanem Európában gyártják. A Renault-csoport szlovéniai, Novo Mesto-i üzeme lesz az új típus otthona, ami rövidebb szállítási láncot és gyorsabb európai piacra jutást eredményez.
Összegzésként elmondható, hogy a Dacia Spring 2027-es újragondolása nem csupán formai frissítés, hanem stratégiai válasz a megváltozott EV-piaci elvárásokra. Az új platform, helyi akkumulátorbeszállítás és európai gyártás együttesen tehetik a modellt az egyik legversenyképesebb városi elektromos autóvá a következő években.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!