A kínai BYD 2025 áprilisában világszerte több mint 380 000 NEV járművet (új energia járművet) értékesített, ezzel újabb fontos mérföldkőhöz érkezve. A hónap különlegessége, hogy több tisztán e-autót adott el, mint plug-in hibridet, amire több mint egy éve nem volt példa a BYD történetében.
Összesen 195 740 darab tisztán elektromos jármű talált gazdára, ami 45%-os növekedést jelent a tavaly áprilisi számokhoz képest. Ezzel szemben 176 875 plug-in hibrid járművet értékesítettek ugyanebben az időszakban a BYD. Ez volt az első hónap 2024 januárja óta, amikor az elektromos autók ismét megelőzték a hibrideket a BYD kínálatán belül.
A teljes havi értékesítés elérte a 380 089 darabot, ami 21%-os növekedést jelent 2024 áprilisához képest. Ebből 372 615 személyautó és 7474 haszongépjármű került a piacra – utóbbi szegmens szintén stabil növekedést mutat.
Történelmi csúcsra ért a nemzetközi eladás is
A BYD nemcsak belföldön, hanem külföldön is kivételes eredményeket ért el. Áprilisban 79 089 járművet adtak el a nemzetközi piacokon, ami majdnem kétszerese az egy évvel korábbi exportnak, és már az ötödik egymást követő hónapban döntött rekordot az exportvolumen.
A vállalat ezzel párhuzamosan jelentős logisztikai fejlesztést is végrehajtott. Új járműszállító hajója, a „BYD Shenzhen”, első útját Brazília felé tette meg. Ez már a negyedik saját tulajdonú autószállító hajójuk, amely akár 9200 jármű szállítására is alkalmas, ezzel tovább növelve a cég globális terjeszkedésének hatékonyságát.
Európa lehet a következő növekedési központ
A BYD már vezető márkává vált több dél-amerikai és ázsiai országban, például Brazíliában, Mexikóban és Thaiföldön. Az S&P Global Mobility előrejelzése szerint a BYD európai eladásai 2025-ben megduplázódhatnak, elérve a 186 000 darabos szintet. A hosszabb távú cél pedig az, hogy 2029-re ez a szám akár a 400 000-et is meghaladja.
Szélesedő modellkínálat és prémium pozícióépítés
A BYD továbbra is híres arról, hogy megfizethető árú elektromos járműveket kínál, például a Seagull modellt, amelyet Kínában kevesebb mint 10 000 dollárért lehet megvásárolni. Ugyanakkor a márka stratégiája már túlmutat az alapmodelleken: középkategóriás intelligens SUV-kkal, prémium szedánokkal, sportautókkal és pickupokkal kíván belépni új szegmensekbe.
A vállalat célja, hogy minőségben is felvegye a versenyt a nyugati gyártókkal, és hogy a teljes termékskálát lefedje, miközben megtartja az ár-versenyképességét.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!