Hivatalosan is bemutatkozott a Firefly első, olcsó elektromos autója

0

kínai Nio bejelentette új, globális piacra szánt almárkáját, a Firefly-t, és ezzel egyidőben bemutatta annak első elektromos modelljét is. A debütáló jármű egy ötüléses, kompakt városi elektromos autó, amely már elérhető a kínai piacon. Az alapváltozat ára 119 800 jüan, ami megközelítőleg 14 400 eurónak felel meg, azaz körülbelül 5,9 millió forintnak – ezzel a Firefly a belépőszintű e-mobilitás egyik legkedvezőbb ajánlatát kínálja.

Teljes értékű elektromos városi autó alacsony áron

Firefly EV méretei alapján ideális választás a városi közlekedésre. A modell 4 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,56 méter magas, tengelytávja 2,62 méter. Ezekkel a méretekkel közvetlen versenytársa a Citroën e-C3, a Renault 5 Electric és a VW ID.2all. A meghajtásért a Nio saját fejlesztésű villanymotorja felel, amely 105 kW teljesítményt és 200 Nm nyomatékot biztosít, 150 km/h végsebességgel.

Az autó össztömege 1492 kg, ebből 314 kg-ot az akkumulátor tesz ki. A 42,1 kWh-s LFP akkumulátorcsomagot a Sunwoda szállítja, nem pedig a megszokott CATL vagy BYD. A kínai CLTC szabvány szerint a hatótáv 420 kilométer, ami ebben az árkategóriában kifejezetten versenyképes.

Árpolitika és konfigurációs lehetőségek

Firefly EV alapváltozata 119 800 jüanba kerül, míg a komfortosabb kivitel ára 125 800 jüan. Külön érdekesség, hogy a jármű akkumulátor nélkül is megvásárolható a BAAS (Battery as a Service) konstrukcióban, amelyben az energiatárolót külön lehet bérelni. Ez a konstrukció 2025 augusztusától válik elérhetővé Kínában, és célja az árérzékeny vásárlók megnyerése.

Európai terjeszkedés 2025-től

Firefly márka európai piacra lépése 2025 nyarán várható. Az első modellek június és augusztus között érkeznek, az első jobbkormányos változat októberre készül el. A cél az, hogy 2025 végére a márka már 20 nemzetközi piacon jelen legyen, erősítve ezzel a Nio globális pozícióját.

Érdekesség, hogy a Nio eredetileg Európában akarta bevezetni a Firefly-t, azonban a megemelt importvámok hatására először mégis a kínai piacra lépett be. Ez a változás jól mutatja, milyen rugalmasan reagál a cég a nemzetközi piaci környezet alakulására.

Akkumulátorcsere: mégsem lesz külön hálózat

A Nio korábban azt tervezte, hogy a Firefly modellhez önálló akkucserélő hálózatot épít ki, mivel ezek nem kompatibilisek a jelenlegi Nio csereállomásokkal. A cég azonban bejelentette, hogy nem hoz létre külön cserehálózatot, mert gazdaságtalan lenne csak egyetlen modellre fejleszteni. Ehelyett a 2026-tól bevezetésre kerülő ötödik generációs akkucsere-állomások már a Firefly és az Onvo modelleket is támogatják majd.

Egységes értékesítési csatorna és digitális szolgáltatások

Firefly értékesítése a Nio márkával közös platformon történik, míg az Onvo, a középkategóriás testvérmárka, saját kereskedelmi hálózattal rendelkezik. A Firefly EV különlegessége az integrált Lumo nevű hangasszisztens, amely a jármű digitális funkcióinak vezérlésére szolgál. Ez a funkció a szegmensben ritkaságnak számít, és tovább erősíti a modell fiatalos és technológiai imidzsét.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!