A Volkswagen-csoport nagyszabású stratégiai lépést jelentett be, amellyel egyértelműen célba vette a világ legnagyobb autópiacát. A vállalat bejelentése szerint 2025 és 2027 között harminc új modellt vezet be Kínában, ezek közül pedig húsz új energiával hajtott jármű lesz, azaz elektromos vagy plug-in hibrid típusú modell. A bejelentés a sanghaji autószalon előestéjén történt, ahol a cég három új koncepcióautót is bemutatott, melyek mind a Volkswagen kínai vegyesvállalataitól származnak. Ezek a modellek az új modelloffenzíva előfutárai, és azt a célt szolgálják, hogy a Volkswagen továbbra is meghatározó szereplő maradjon a kínai piacon.
ID. AURA – a költségtudatosok számára fejlesztett szedán
A FAW-Volkswagen együttműködésében készült ID. AURA egy elegáns, elektromos szedán, amelyet kifejezetten a költségtudatos vásárlóknak terveztek. Az autó a Kínának fejlesztett CMP platformra épül, és rendelkezik egy AI-alapú asszisztenssel, amely a jármű funkcióinak és infotainment rendszerének vezérlését látja el. Az integrált autonóm vezetési rendszer célja, hogy természetes, emberközeli élményt nyújtson, különösen a zsúfolt városi közlekedésben.


ID. EVO – stílusos, fiatalos, digitális
A Volkswagen Anhui vegyesvállalat által fejlesztett ID. EVO a fiatal, stílusérzékeny vásárlókat célozza. Az autó karakteres orrkialakítása és a dizájnja az ID. UNYX modellen alapul. Technológiai szempontból az EVO 800 voltos elektromos rendszerrel és újgenerációs szoftverarchitektúrával érkezik. A modell OTA-frissítéseket is támogat, aminek köszönhetően a jármű digitális szolgáltatásai folyamatosan bővíthetők lesznek.


ID. ERA – hatótávnövelős innováció a kínai piacra
Az SAIC-Volkswagen által bemutatott ID. ERA a Volkswagen első olyan kínai modellje, amely EREV technológiát alkalmaz. Ez azt jelenti, hogy az autó 300 kilométeres hatótávot biztosít akkumulátorról, amit egy belső égésű generátor további 700 kilométerrel megtold, így összesen 1000 km feletti hatótáv érhető el. Ez a kombinált meghajtás különösen népszerű Kínában, ahol a hosszú hatótávolság kulcsfontosságú vásárlói igény.


In China, for China – helyi fejlesztés globális ambíciókkal
A három koncepcióautó jól példázza a Volkswagen „In China, for China” stratégiáját, amely a lokálisan fejlesztett modellekre és technológiákra épít, teljes mértékben a kínai vásárlók igényeihez igazítva. A VW márka vezérigazgatója, Thomas Schäfer így nyilatkozott: „Minden feltételt megteremtettünk, hogy Kínában továbbra is az élvonalban maradjunk.”
Ez a kijelentés világossá teszi, hogy a VW célja nem csupán a jelenlegi piaci pozíció megőrzése, hanem annak erősítése is.
Az Audi E5 Sportback – Kína exkluzív elektromos zászlóshajója
Az Audi is komoly meglepetéssel szolgált a sanghaji rendezvényen. A legnagyobb figyelmet az új Audi E5 Sportback kapta, amelyet a SAIC-kal közösen kifejezetten a kínai piacra fejlesztettek. A modell négyféle hajtáslánccal érkezik, teljesítménye 220–579 kW között mozog. Az autó egy 100 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, amellyel akár 770 km-es hatótáv is elérhető. Emellett a 800 voltos gyorstöltési technológia lehetővé teszi, hogy 10 perc alatt akár 370 kilométerre elegendő energiát töltsön vissza.



Digitális élmény és vezetéstámogatás új szinten
Az Audi E5 új szintre emeli a digitális élményt. A modell belsejében egy 27 colos 4K kijelző kapott helyet. A beépített AI-alapú AUDI Assistant természetes beszédfelismeréssel, személyre szabott memóriával és haptikus visszajelzéssel dolgozik. A teljesítményről a Snapdragon 8295 chip gondoskodik. Az autó emellett adaptív légrugózással és összkerékkormányzással is felszerelt, míg a LiDAR-alapú vezetéstámogató rendszer a biztonságot növeli. A jármű az Advanced Digitised Platformra (ADP) épül, amely OTA-frissítéseket is támogat, így a funkciók a jövőben tovább bővíthetők. Az Audi már most bejelentette, hogy két új E5-alapú elektromos modellt tervez piacra dobni 2026-ban és 2027-ben.
A VW-csoport globális víziója: gyorsaság, technológia, előrelátás
A sanghaji „Group Night” eseményen Oliver Blume, a VW-csoport vezérigazgatója így fogalmazott: „Itt látható öt világpremierünk közül hét – csúcstechnológia a legjobb formában. Az autóipar fordulóponthoz érkezett, mi pedig nem csak követni, hanem formálni akarjuk a jövőt.”
Ez a nyilatkozat jól tükrözi, hogy a VW-csoport nem pusztán reagál a változásokra, hanem aktív szerepet kíván vállalni az autóipar átalakításában, különösen az elektromos járművek területén.
Új mérce a kínai és globális elektromos autópiacon
A Volkswagen és az Audi új koncepciói dizájnban, technológiában és hatótávban is új szintet képviselnek. Az ID-széria új modelljei és az Audi E5 Sportback egyértelmű jelei annak, hogy a VW-csoport nemcsak a kínai, hanem a globális elektromos járműpiacon is vezető szerepet kíván betölteni. A kifejezetten Kínának szánt fejlesztések nemcsak a vásárlók elvárásait elégítik ki, hanem a márka innovatív törekvéseit is megerősítik.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!