A Porsche az idei év első negyedévében komoly előrelépést tett az elektromos modellek térnyerése terén, hiszen a világszerte értékesített 71 470 jármű 38,5%-a részben vagy teljesen elektromos volt, és több mint 25%-uk tisztán elektromos hajtással készült. Ez azt jelenti, hogy minden negyedik eladott Porsche már elektromos.
Az elektromos modellek aránya 25,9%, míg a plug-in hibrideké 12,6% volt a negyedévben. Összesen 18 388 elektromos Porsche talált gazdára, legnagyobb részük az új elektromos Macan és a Taycan modell volt.
Az új Macan EV robbanásszerűen indult, a Taycan gyengébben teljesít
Az elektromos Macanból 14 185 darabot, míg Taycanból 4203 darabot értékesítettek. A Taycan így csak 19,3%-át hozta a 2024-es eladási mennyiségének, míg a Macan EV már az első negyedévben majdnem elérte a tavalyi éves darabszámát (18 278 db).
A Macan modellcsalád összes eladása 14%-kal nőtt, elérve a 23 555 darabot, amelyben még mindig szerepelnek belső égésű változatok is. Európában viszont már csak az elektromos verziót forgalmazzák, és itt az eladások 60%-a elektromos hajtású.
A Porsche 911 és Cayenne a hagyományos hajtásúak élén
A klasszikus Porsche 911 modellből 11 390 darabot adtak el, míg a legnépszerűbb típus továbbra is a Cayenne SUV, amelyből hamarosan elektromos változat is érkezik.
Matthias Becker, a Porsche új értékesítési igazgatója kiemelte: „A Macan kiválóan teljesített az első negyedévben, az elektromos verzió jelentősen hozzájárult az elektromosítási arányunk növekedéséhez. Modellkínálatunk hajtáslánc szempontjából is kiegyensúlyozott, ami jól tükrözi vásárlóink globális preferenciáit.”
Becker hozzátette, hogy a Porsche rugalmasan kezeli a belső égésű motorok arányát, és igény esetén hajlandók azok gyártását is növelni.
Globális teljesítmény: vegyes eredmények világszerte
Összességében a Porsche eladásai 8%-kal csökkentek 2025 első negyedévében. A legnagyobb piac Észak-Amerika volt 20 698 darabbal, ami 37%-os növekedés. Európában (Németország nélkül) 18 017 járművet adtak el (-10%), míg az egyéb növekedési piacokon 15 789 autót értékesítettek (+6%).
Kína komoly gyengülést mutatott, 42%-kal csökkentek az eladások, mindössze 9471 jármű talált gazdára. Németországban is 34%-os visszaesést regisztráltak (7495 db), amit a vállalat gazdasági nehézségekkel és szigorúbb szabályozásokkal magyaráz. Ide tartozik a Macan és a 718-as modellek kivezetése az új európai kiberbiztonsági szabályok miatt.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!