A Seat vezérigazgatója, Wayne Griffiths a közelmúltban kijelentette, hogy a vállalat egyelőre nem kíván belépni a tisztán elektromos autók piacára, és a következő években kizárólag a belső égésű és hibrid hajtásláncok fejlesztésére koncentrál. A döntés hátterében gazdasági és stratégiai megfontolások állnak, amelyek szoros összefüggésben vannak a Volkswagen-csoporton belüli márkák szereposztásával.
A Cupra kapta az elektromos fókuszt a VW-csoporton belül
Az Autocar elemzése alapján a Cupra márkára hárul az elektromos mobilitás fejlesztése, így a Seat kimarad az új elektromos modellek első hullámából. Nem készül Seat-változat az ID.Every1 modellből sem, mivel a márka pozíciója szerint azonos technológiát csak alacsonyabb áron tudna kínálni, amit a jelenlegi piaci és gyártási költségek mellett nem lehetne nyereségesen megvalósítani.
Griffiths: még nem éri meg a Seatnak elektromos modellt fejleszteni
Wayne Griffiths szerint a belépőszintű elektromos Seat-modell gazdaságos gyártása csak akkor válna lehetővé, ha az akkumulátorok ára legalább 70, de inkább 60 dollár/kWh alá csökkenne. Ez az árszint egyelőre távolinak tűnik, így a márka továbbra is a jelenlegi modellkínálatra építi stratégiáját, ahol a Leon elérhető plug-in és mild hibrid hajtással, az Ateca pedig csak benzines és dízeles változatban kapható.
A Volkswagen-konszern tervei: elektromos modellek más márkák zászlaja alatt
A Volkswagen-csoport 2026-ra időzítette négy új kis méretű elektromos autó piacra dobását, amelyek azonban nem a Seat, hanem a Cupra, a VW és a Škoda márkanév alatt jelennek meg. A Cupra Raval és a VW ID.2 a spanyolországi Martorellben, míg a Škoda Epiq és a VW ID.2X crossover a pamplonai gyárban készülnek majd. Ezzel a konszern világosan kijelöli, mely márkák képviselik az elektromos jövőt, miközben a Seat más szerepet kap a portfólióban.
A Seat jelenlegi stratégiája üzletileg működőképes
Annak ellenére, hogy a Seat kimarad az elektromos versenyből, a márka eladásai 2024-ben 7,5%-kal emelkedtek, elérve a 310 ezer darabos volument. A Cupra is hasonló ütemben növekedett, 248 100 eladott járművel. A cég működési nyeresége 1,3%-kal nőtt, így elérte a 633 millió eurót, amely megerősíti a jelenlegi stratégia életképességét. A Seat így rövid távon a stabil növekedést helyezi előtérbe, miközben a Cupra és más csoportmárkák viszik tovább a villamosítás zászlaját.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!