A tisztán elektromos és plug-in hibrid autók piacán egyre inkább a kínai márkák dominálnak, akik világszerte kiemelkedő részesedést szereztek az újonnan eladott konnektoros járművek között. A legfrissebb adatok szerint 100 eladott elektromos vagy plug-in hibrid autóból 76-ot kínai márkák gyártanak, ami jól mutatja Kína hatalmas befolyását az iparágban.
Egyes országokban még nagyobb a kínai túlsúly
Bizonyos piacokon a kínai gyártók részesedése még ennél is magasabb. Brazíliában az újonnan forgalomba helyezett e-autók és plug-in hibridek 82 százaléka kínai gyártású, míg Thaiföldön ez az arány 77 százalék. Indonéziában a konnektoros autók 75 százaléka kínai, míg Izraelben 64 százalék.
Európában még mindig a nyugati márkák uralkodnak
Európában a kínai autómárkák még nem értek el áttörést, bár folyamatosan növekvő jelenlétükkel egyre inkább formálják a piacot.
- Németországban a 2023-ban eladott 578 ezer konnektoros autó mindössze 4 százaléka volt kínai eredetű.
- Franciaországban 2024-ben 465 ezer ilyen jármű kelt el, 5 százalékos kínai részesedéssel.
- Az Egyesült Királyságban az 571 ezer elektromos autó közül csak 7 százalék volt kínai gyártmány.
- Ausztriában a kínai gyártók részesedése 11 százalék, míg Spanyolországban 10 százalék.
Észak-Amerika továbbra is zárt piac
Az Egyesült Államok és Kanada jelenleg teljesen elzárkózik a kínai elektromos autók térnyerésétől, így ezekben az országokban a kínai gyártók egyáltalán nem képviseltetik magukat. Bár Európában és Észak-Amerikában a kínai autómárkák jelenleg csak kis részesedéssel rendelkeznek, a globális trendek egyértelműen azt mutatják, hogy Kína egyre inkább meghatározó szereplője lesz az elektromos autózás jövőjének.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!