Eddig ötvenhétezren vásárolnák meg a Range Rover elektromos SUV-ját

0

A Range Rover elektromos SUV-ja végre megérkezik az autószalonokba még idén. A 2025 egyik legjobban várt modelljeként debütáló első, tisztán elektromos Range Rover EV iránt óriási az érdeklődés – már most ötvenhétezer vásárló szerepel a várólistán. 

Nem vitás, hogy a tisztán elektromos Range Rovert igen nagy érdeklődés övezi, hiszen ahogyan sok esetben az ilyen nagy múltú gyártónál, muszáj komolyat alkotni egy ilyen léptékváltásnál. Ugyanis ez lesz az első tisztán elektromos modellje a Range Rovernek, így nagyon nem mindegy, hogy a leendő vásárlókör előtt hogy szerepel majd az autó. Az új Range Rover Electric fejlesztése, amelyhez kapcsolódóan minden eddigi típusánál több szabadalmat jegyeztetett be a Range Rover, 2023 végén belépett a tesztelés fázisába és azóta is gyűlnek az előjegyzések a még be sem mutatott autóra.

Ennek során a prototípusoknak minden idők egyik legszigorúbb, legaprólékosabb tesztelési programján kell helyt állniuk a szélsőséges hőmérsékleti viszonyoktól kezdve az összes elképzelhető időjárási és terepkörülményekig, beleértve az akár 850 mm-es gázlómélység ellenőrzését. A Range Rover modern prémium villamosítási programjának következő fejezetét megtestesítő újdonság a márka első, tisztán elektromos modelljeként soha nem látott magasságokba emeli a Range Rover modern prémium szolgáltatásait. A vállalat szerint az első tisztán elektromos autójuk jó úton halad afelé, hogy „a valaha készített legcsendesebb és kifinomultabb Range Roverként” érkezzen meg a vásárlókhoz.

A rugalmas, moduláris, hosszmotoros architektúrára (MLA) épülő, új Range Rover Electric tervezése, fejlesztése és gyártása az Egyesült Királyságban zajlik, abban a solihulli üzemben, ahol a Range Rover jelenleg is forgalmazott mild hybrid és plug-in hybrid típusai is készülnek.

Most első ízben az akkumulátorokat és az elektromos hajtómodulokat (EDU) a JLR új elektromos hajtásláncokat gyártó központjában, az egyesült királyságbeli Wolverhamptonban fogják összeszerelni. Az autógyártó azt is megosztotta, hogy a készülő SUV a JLR 800 V-os moduláris hosszanti architektúrájára fog felépülni és a V8-as motorokkal szerelt változatok erejét várhatjuk majd az elektromos modellbe is.

A fentiek fényében várható volt, hogy sokan fogják érdeklődéssel figyelni az újdonságot, a rendelési számok pedig pörögnek is szépen. Az utolsó hír a számokról pont egy éve jött ki, akkor 16 000 előrendelésnél járt a típus, míg 2025 februárjában már 57 000 darabnál áll a számláló.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!