A BMW értékesítésének növekedését a következő évben az új termékportfólió lendítheti fel, amelyben kiemelt szerepet kap a német gyártó várakozásai szerint az év második felében érkező, innovatív Neue Klasse modell. Ezt a járművet a BMW új debreceni gyárában fogják előállítani, ami különösen nagy jelentőséggel bír a magyarországi importőr számára is.
A BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója, Gombos Zoltán, csütörtökön Budapesten tartott sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, hogy a BMW csoport továbbra is stratégiai célként tűzte ki, hogy az elektromobilitás élvonalában maradjon. E cél érdekében a vállalat új korszakot nyit a hatékony, tisztán elektromos hajtású modellekkel, amelyek a legkorszerűbb akkumulátortechnológiát alkalmazzák. Ugyanakkor kiemelte, hogy a BMW a belsőégésű motoros járművek iránti piaci igények kielégítését sem hagyja figyelmen kívül, miközben már hidrogénüzemű járművek fejlesztésén is dolgozik.
Gombos Zoltán elmondása szerint a BMW Group 2024-ben 6274 járművet értékesített a magyar újautópiacon, ezzel 5,2%-os piaci részesedést ért el. Ebből 5784 BMW, 490 pedig MINI modell volt. A BMW tavaly megőrizte vezető helyét a prémium szegmensben, ahol 30,8%-os részesedést szerzett. Az összesített magyar autópiacon 2024-ben 121 607 új jármű talált gazdára, ezek 15,4%-a prémium kategóriájú volt.
A BMW eladásai 10%-kal nőttek az előző évhez képest, amelyet a márka népszerű modelljeinek és sport szabadidő-autóinak (SUV) köszönhetnek – az eladások 52%-át ezek tették ki. A vevők túlnyomó többsége összkerék-meghajtású modelleket választott. Az elektromos autók piacán a BMW 674 járművet értékesített, ezzel a negyedik legnépszerűbb márka lett Magyarországon.
A MINI márkáról Németh Balázs márkaigazgató számolt be. A modellpaletta teljes megújulása miatt az eladások 28%-kal, 490 darabra csökkentek, ugyanakkor az elektromos modellek értékesítése 20%-kal nőtt, és 126 darabot adtak el belőlük.
A BMW motoros szegmensében 743 járművet adtak el 2024-ben, ami 7%-os visszaesést jelentett az előző évhez képest. Zámbó Balázs márkaigazgató elmondta, hogy a visszaesést főként az okozta, hogy hatósági megrendelések nem érkeztek, míg 2023-ban ezek 50 darabot tettek ki. A BMW azonban továbbra is stabilan 20% feletti részesedést tart az új motorok piacán Magyarországon.
Gombos Zoltán kiemelte, hogy a BMW márka értékesítésének 90%-át céges vásárlók tették ki. A BMW csoporthoz tartozó márkák jelenleg 15 értékesítési ponton érhetők el az országban.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!