Az Audi 2025 február végén leállítja a termelést a brüsszeli gyárában. Bár ez már körülbelül két hete ismert, azonban az Audi eddig nem adta fel az új befektető keresését, most viszont az utolsó potenciális befektető is visszalépett az ügylettől.
Az európai autógyártás, valamint az Audi iránt érdeklődő olvasók bizonyára hallották már a szomorú hírt, miszerint a híres brüsszeli üzemüket bezárják. A bezárás fő oka az, hogy az üzem nem működtethető gazdaságosan, köszönhetően annak a ténynek, hogy a bővítésnek fizikai korlátai vannak. Viszont a helyben gyártás helyett az odaszállított alkatrészek révén a gyártási költségeken sem lehet faragni.
A költségek lefaragása pedig a legfontosabb teljesítendő feladata jelenleg a Volkswagen Csoportnak, így az Audinak is. Ha már költségcsökkentés: a német Manager Magazin jelentése szerint az Audi, a Volkswagen-csoport tagja, középtávon jelentős létszámcsökkentést tervez. Nagyjából 15 százalékkal csökkenteni akarja az alkalmazottai számát, ami négyezer-ötszáz munkahely megszűnését jelentené. A költségcsökkentési lépések főként a „támogató” pozíciókat érintik, például a fejlesztési területeken, míg a gyártósoron dolgozókat megpróbálják megtartani. Az Audi megerősítette a Reuters hírügynökségnek, hogy az igazgatótanács egyeztetéseket folytat a munkavállalók képviselőivel, de nem kommentálta az érintett munkahelyek számát.
A bajok tehát nem kicsik, a megoldandó feladatok száma sem elhanyagolandó, továbbá úgy tűnik, a brüsszeli gyár számára az utolsó lehetőség is elúszott. Az Audi ugyanis próbálta menteni a helyzetet, amennyire csak lehetséges: kerestek lehetséges befektetőket. A gyárbezárás körvonalazódásakor még 26 érdeklődő és potenciális befektető volt képben, de nem tudtak „életképes és fenntartható koncepciót” bemutatni a gyár jövőjét illetően. A Volkswagen-csoporton belül a jövőbeli autógyártás, vagy az üzem alternatív felhasználási módjaira irányuló belső keresés szintén sikertelen maradt.
A gyártás 2025. február 28-án leáll – és valószínűleg nem folytatódik más márkanév alatt sem így már. „Nincs potenciális befektető az üzemre, így az aktív befektetőkeresés véget ért” – mondta egy Audi szóvivő. A brüsszeli Audi gyár 3000 alkalmazottja az utolsó pillanatban remélt megoldást – és csalódott. Egyelőre nem tudni, mi lesz a dolgozókkal, de a gyár jövő évi bezárása előtt nem lesz idő előtti elbocsátás.
Brüsszel így az első VW-gyár Európában, amely bezárta kapuit. Amint azt Ronny Liedts, az üzem ACV-CSC szakszervezetéért felelős tárgyalópartner egy hónapja kijelentette, valószínű, hogy a mintegy 3000 gyári dolgozó elveszíti állását.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!