A Nissan is egy Renault Twingo méretű tisztán elektromos autó megjelenését tervezi a jövőben, amit 2026-ban dobhatnak piacra és az ára 20 000 euró alatt várható.
Csapatmunkában lényegesen jobban lehet haladni, mint magányosan. Kiváló példa erre a Renault és a Nissan közösködése, ami egyébként már jó ideje kitart és a Renault legújabb sajtóanyaga szerint a következő évekre is biztosított az együttműködés, hiszen a japánok a Renault által alapított elektromos autós divízió, az Ampere segítségét kérte ismét, egy újabb elektromos Nissan modell kifejlesztése érdekében.
A franciák esetében a mostani megkeresés már a második, hiszen korábban a Renault 5 esetében kértek a Nissan mérnökei egy japán változatot, amit egyébként jó eséllyel Micra néven mutatnak majd be Európában. Vagyis így a Nissan is újra jelen tudna lenni a B méretosztályban. Ezzel azonban nem elégszik meg a Nissan, hiszen a legújabb információk szerint az egyel kisebb, vagyis A méretosztályban is megmérettetnék magukat, amihez az alapot a Paris Motor Show-n nemrég bemutatkozott új és teljesen elektromos Twingo adná.
Akármilyen hajtásláncot is veszünk alapul, a Nissan jelenleg nem képviselteti magát sem az A, sem a B szegmensben Európában. A legkisebb modell jelenleg a Juke crossover. A fenti megkeresések révén viszont a Nissan is újra beszállna a buliba itt Európában, hiszen a Twingo-alapú Nissan modellel az A, míg a Renault 5-alapú modellel a B méretosztályokban is immár jelen tudna lenni. A készülő elektromos kisautóról egyelőre nem sok részlet ismert, talán csak az, hogy valamikor 2026-ra lenne kész a munka és jöhet a bemutató. A Renault modellek adaptációja összhangban van a Renault, a Nissan és a Mitsubishi gyártói szövetség átrendeződéséről szóló megállapodással is.
A második Nissan-rendelés nagyon fontos az Ampere számára. Ennek az az oka, hogy az egy éve leválasztott cég nemcsak a Renault leányvállalataként, hanem „a nagy márkák technológiai platformjaként” is szeretne működni. Ebbe hivatalosan az Alpine is beletartozik. A bevezetőben linkelt sajtóanyag egyébként azt is megemlíti, hogy a lítium-vas-foszfát akkumulátor technológiát 18 hónapon belül sikeresen integrálták a járművekbe. A Renault hivatalosan csak júliusban nyitott az LFP akkumulátorok felé, és ekkor jelentett be partnerkapcsolatokat az LG Energy Solution-nel és a CATL-lel. Azt is megerősítették, hogy az LFP akkumulátorok alkalmazása az új modellekben cell-to-pack technológián fognak alapulni. Az Ampere szerint 2028-ra készül a következő technológiai ugrásra; kobaltmentes akkumulátorokkal. „2028-ra az Ampere készen áll a következő technológiai ugrásra a kobaltmentes akkumulátorokkal, egyesítve az NCM energiasűrűségét, az LFP költséghatékonyságát ét és biztonságát, valamint a kevesebb, mint 15 perces töltési időt.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!