Izgatottan vártam ezt a tesztet, mert a Jeep mindig az az autó volt, ami az erőt, a robosztusságot, és a megbízhatóságot szimbolizálta. Legalábbis nekem. Ráadásul ráaggatták az év autója jelzőt is 2023-ban, amit fenntartásokkal kezelek az elmúlt 5-6 év alapján. Nagyon sok jó autó készült 2023-ban, nézzük, hogy valóban a csúcson van-e a Jeep Avanger. A Pappas Auto Hunyadi úti telephelyétől kaptuk kölcsön a tesztpéldányt egy hétre. Köszönet érte.
Jeep Avenger Electric Az első elektromos Jeep, amelyet Európában terveztek. Ezt érthetnénk úgy is, hogy európai ízlésnek, de sajnos nem. Mondjuk ki, így az elején, hogy bármennyire is funky autó a kis Jeep Avanger Electric, léte bizony a CO kvóták után járó büntetések enyhítésére szolgál. Láttunk már ilyet az elektromos autóiparban szép számmal, főleg a Stellantistól.
Az elektromos Jeep Avanger a Peugeot e-2008, az Opel Mokka Electric és a Citroen e-C4 alternatívájaként szolgál. Bár alternatíva, a Stellantis konszernen belül a jól bevált eCMP platformot használja, mint a fentebb említett testvérei, vagy akár a Fiat 600 elektromos kiadása. Ha valaki nem ragaszkodik az elektromos hajtáshoz, elérhető egy benzines változat is, amely kedvezőbb áron vásárolható meg.
Annak ellenére, hogy európai gyökerekkel rendelkezik, a Jeep Avenger Electric megtartja a márkára jellemző külsőt, bár ez a legkisebb Jeep, amit eddig gyártottak. A modell karakteres és könnyen kitűnik a zsúfolt SUV-piacon, amely ma már telített különböző gyártók kínálatával.
Elektromos hatótáv, akkumulátor és töltési adatok
Hatótáv: 400 km (WLTP szabvány szerint)
Fogyasztás: 15,3kWh/100km WLTP.
Akkumulátor méret: 54 kWh (nettó 50.8kWh használható)
Maximális töltési sebesség: 100 kW
AC töltési idő (0-100%): kb. 8 óra (7 kW-os töltővel)
DC töltési idő (20-80%): kb. 30 perc (100 kW-os töltővel)
Belső tér és kényelem
A belső tér a minimalista stílust követi, de mégis megőriz egy kis karaktert, amelyet a karosszéria színével harmonizáló műszerfal részletek erősítenek. A felhasznált anyagok minősége megfelelő, és a sofőr üléspozíciója rendkívül változatosan állítható, így könnyedén válthatunk a magas, tipikusan „Jeepes” üléspozíció, valamint az alacsonyabb, személyautós pozíció között. 5 személynek rövid távon még kényelmesnek mondanám, de hosszú távon már csak 4 személlyel indulnék el.
A Jeep Avenger Electric minden verziója 10,3 hüvelykes infotainment rendszerrel és digitális vezetői kijelzővel van felszerelve. Bár maga a szoftver nem nyújt sok újdonságot, felhasználóbarát, és vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay támogatást is kínál. Gyári navigációját extraként lehet bele kérni, amit én nem javaslok, pont az Android Auto és Carplay támogatás miatt.
Hely és praktikusság
Az első ülések kiváló térkihasználással rendelkeznek, de a hátsó üléseknél a lábtér szűkös. Három ember szállítása a hátsó üléseken nem túl kényelmes, mivel kardánalagút nehezíti a lábak elhelyezését. A fejtér hátul is megfelelő a jármű dobozszerű kialakításának köszönhetően.
A csomagtér kapacitása 380 liter, ami a Peugeot e-2008-hoz képest kisebb, de az Opel Mokka Electric-nél nagyobb. A csomagtér könnyen használható, ajtaja alulról nyílik, így a pakolás egyszerű feladat. A csomagtér alatti sekély rekeszben kényelmesen elférnek a töltőkábelek.
Teljesítmény és vezetési élmény
A 154 lóerős elektromotor az 54 kWh-s akkumulátorból nyeri az energiát, ami hivatalosan 400 km-es hatótávot biztosít, bár tesztjeink alapján körülbelül 300-320 km-t érhetünk el egyetlen töltéssel. A töltési sebesség maximuma 100 kW, ami lehetővé teszi, hogy 30 perc alatt 80%-ra töltsük az akkumulátort. Ez a teljesítmény kielégítő a mindennapi városi használatban. Zárójelben jegyezném csak meg, hogy az Avanger kizárólag elsőkerék hajtással érhető el. Ez nekem kicsit furcsa, legalábbis ha Jeep felirat van előttem a kormányon.
Városban az Avenger kiválóan teljesít. A látótér remek, a könnyű kormányzás pedig megkönnyíti a manőverezést, míg a lágyan beállított futómű hatékonyan nyeli el a hazai utak hibáit. A magasabb felszereltségi szinteken 360 fokos kamerarendszer segíti a parkolást, ami különösen hasznos a városi környezetben, és akkor, amikor nem áll rendelkezésre hátsó tolatóradar.
Az autópályás sebességnél viszont jelentős szélzaj szűrődik be a jármű dobozszerű kialakítása miatt, de ez nem teszi elviselhetetlenné az utazást. A kanyarokban az autó kissé instabil lehet a lágy futómű miatt, de még így is megfelelően stabil.
A teszt során 856 kilométert vezettem a kis Jeep-et, és ennek a fogyasztása nem sokkal tért el a WLTP értéktől. Kb. 50% (410 km) autópálya és 50% autóút és városi használat mellett 16,7kWh/100km-es fogyasztást értem el. A leghosszabb út, amit egytöltéssel értem el, úgy, hogy 2% maradt a kocsiban, az 320 km volt. Ebben is volt 100 km autópálya, és nagyjából 70 km 110 km/h-s autóút.
Ár és elérhetőség
Három fő felszereltségi szint érhető el az elektromos változathoz: Longitude, Altitude és Summit. A legmagasabb felszereltségű modellek minden extrát tartalmaznak, kivéve a navigációs rendszert, ami külön extrakánt vásárolható meg minden csomagban.
Az Avenger Electric ára 14.990.000 forinttól indul. Ez a Longitude felszereltségi szint.
A Tesztautónk egy Altitude felszereltségű modell volt, amelynek induló ára 15.990.000 forint, és extraként volt bene még Téli csomag (gumiszőnyegek, ülésfűtés, és szélvédőfűtés), LED&Stílus csomag (LED-es lámpák, üdvözlőfény, 18” kerkék, sötétített hátsó üveg, Hangulatvilágítás, utastérvilágítás, LED-es kanyarkövető ködfényzóró) és Infotaitment csomag (Táblafelismerés, Kulcs nélküli bejutás, indukciós töltőpad, tolatókamera, és kéz nélkül nyitható csomagtérajtó) navigációval, valamint Sziklaszürke fényezés. Ez nagyjából még 1,8 millió forintot növel a konfigurációs értéken.
Belső égésű kiadása már 7.990.000 forinttól elérhető.
Ha valakinek szimpatikus a kis Jeep Avanger fromavilága meghajtástól függetlenül, keresse bátran a Pappas Auto Hunyadi úti telephelyén Csontos Tamást (+36 20 4198 299). Mindenben korrekt tájékoztatást tudott nyújtani az autóval kapcsolatban, mivel a tesztautónkat napi szinten használja, és elmondása szerint imádja is.
Összegzés
Az Avenger Electric tökéletes választás városi használatra, remek manőverezhetőséggel és modern technológiákkal felszerelve. Bár a Peugeot e-2008 nagyobb csomagtérrel rendelkezik, az Avenger megőrzi a Jeep márka karakteres megjelenését és terepjáró képességeit, miközben a legkisebb Jeepként is meglepően praktikus. Ha a Jeep történelme és a robusztus megjelenés számodra vonzó, akkor nehéz lesz más modellt választani az Avenger helyett. Hogy valóban megérdemli-e az év autója címet, erre egy rövid és frappáns válaszom van: Nem.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!