A DHL közzétette egy nemrégiben végzett Tesla Semi teszt eredményeit, és a szállítmányozó vállalat szerint is lenyűgöző az elektromos kamion teljesítménye.
Az akkumulátor-alapú elektromos kamionok létjogosultságát sokan kétségbe vonják, hiszen ezen emberek szerint túl nagy tömege van a haladáshoz szükséges akkumulátoroknak, így nem lehet értelmezhető hatékonyságról beszélni. Erről már olyanok is kifejtették a véleményüket, mint Bill Gates. Azonban itt van nekünk Elon Musk, aki pontosan az ilyen véleményeket szereti megborítani, a Tesla Semi kamionja pedig egy újabb jó példa arra, hogy miként lehet megcsinálni valamit jól, annak ellenére, hogy sokak szerint ez nem lehetséges.
Az tény, hogy a Semi élete nem indult túl fényesen, már régen gyártásba kellett volna kerülnie, de a Tesla nem ad el olyasmit, amiről nem tudja 100 százalékosan, hogy az rendben lesz a hétköznapokban is. A Semi esetében a szükséges 4680-as cella lehettek eddig a fő hátráltató tényező, ám úgy tűnik, hogy megoldhatta ezt is a Tesla, hiszen szeptemberben elkezdtek feltűnni a kész kamionok a gyár udvarán.
A 4680-as cellák gyártását bámulatosan sikerült felfuttatni az elmúlt pár hónapban, és jelenleg már százmillió legyártott darab felett jár a vállalat. Sőt, ha igazak a még nem megerősített pletykák, akkor már 4 különböző kivitellel is készül hamarosan a Tesla.
Addig is a Pepsi lehet a már kész kamionok legfőbb tesztelője, akik mellé most beállhat a DHL is, akik a Semi kamion 2017-es bemutatóján 10 darabra adtak le rendelést. Eddig kizárólag az Pepsi kapott kész elektromos Semi kamiont, ám hét évvel a premier után végül a DHL is megkapta az első kamionját, amit vélhetően hamarosan követ majd a többi is.
A kamion valamikor a nyáron érkezhetett meg a DHL flottájába az Államokban, hiszen mostani sajtóanyagukban arról is beszélnek, miszerint a kamiont a nyáron alávetették egy 2 hetes tesztidőszaknak, ahol a Tesla Semi a várakozásokon felül teljesített.
A teszt egy 5000 km-es útvonal volt, Kaliforniában, amiből 625 km-en át púposra pakolva haladtak a Semivel, ez utóbbi 34 tonna rakományt jelentett. A tesztek végére a DHL is megerősítette, hogy a Semi kamion képes az ígért 500 mérföldes (804 km) hatótáv elérésére, teljesen megpakolva is. A kamion a tesztelt útvonalakon töltött idő alatt legalább 50 százalékban 80 km/h sebességgel haladt, így 1,72 kWh fogyasztást hozott össze 1 mérföld (1,6 km) alatt.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!