Ekkor érkezik meg az Audi és kínai partnerének első e-autója

0

Az Audi és kínai partnere, az SAIC közös vállalata novemberben akarja bemutatni első tisztán elektromos járművét – árulta el Fermín Soneira, a közös vállalat vezetője. Emellett azt is elmondta a vezető, hogy a partnerség első három modellje a kisebb B és C szegmenseket fogja lefedni.

Sokakat meglepett tavaly a hír, miszerint az egyik európai prémiumgyártó, lepaktál a kínaiakkal, egészen pontosan tőlük veszi a technikát, leginkább a dedikáltan kínai piacra szánt elektromos modellek megépítéséhez. Ez a német márka az Audi, a technológiai partnerük pedig a SAIC, akikkel nem mellesleg már sok éve tart a közös munka, az elektromos autókon túl egyaránt.

Nos, az együttműködési megállapodást aztán idén májusban alá is írta a két fél, ezzel jogilag is jóvá lett hagyva a közös munka, aminek úgy tűnik, hogy meg is érett az első gyümölcse. A közösen tervezett és majd gyártásba küldendő első elektromos autót novemberben tervezi bemutatni az Audi Kínában, erről a közös vállalat igazgatója Fermín Soneira beszélt.

Illetve azt is megemlítette egy LinkedIn posztjában a vezető, hogy a vegyesvállalat még további két autót tervez bemutatni a közeljövőben, így mind a három a B és C méretszegmensekben fog bemutatkozni. Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi A1 és A3 méreteiben várhatjuk az újdonságokat.

Az új modellekről sajnos jelenleg még semmit nem tudni, csupán a várható méretüket, illetve hogy ezek a közösen kifejlesztett, „Advanced Digitised Platform” nevű padlólemezre épülnek fel, a gyártás természetesen szintén Kínában történik majd. Az első modell, ami novemberben mutatkozik majd be, várhatóan 2025 második felében lesz megvásárolható Soneira szerint, gyártása a Sanghaj melletti antigi SAIC gyárban történik majd.

Az Audi-SAIC a termékstratégiáját a fiatalabb generációra kívánja összpontosítani, emellett a megfelelő dizájnra és intelligens szolgáltatásokra is összpontosít. A dizájn és az intelligencia tekintetében különösen a csúcskategóriás vásárlói csoportok számára kívánnak fókuszálni, akik készek befogadni az új technológiákat. Az akkumulátorok tekintetében az  Audi-SAIC a CATL-re támaszkodna leginkább. Jó hír, hogy Soneira kiemelte, ezek az Audi modellek nem egy már létező IM Motors modell átcímkézése lesz, az alapoktól indultak el ezen Audi modellek tervezése kapcsán.

Ezzel az együttműködéssel sokat nyerhet az Audi, többek között piacot (és így bevételt), technológiát (amit saját európai e-modelljei fejlesztéseibe is beemelhet), illetve akár 30 százalékkal gyorsabban bemutatkozhatnak az új e-modellek. Ami még kétséges, hogy ezek az autók is megkaphatják-e az Audi ismert logóját?

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!